hoe kan het dat mijn gewicht zo erg schommelt?

Mijn gewicht schommelt heel erg, vanochtend toen ik uit bed kwam woog ik 57.8 en toen ging ik naar beneden, heb ik een broodje gegeten, toen ben ik naar de wc gegaan (poepen), daarna heb ik me weer gewogen, en toen woog ik 55.5 ? Van welk gewicht moet ik uit gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Klinkt als een onnauwkeurige weegschaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan met van alles te maken hebben. Ik zou me geen zorgen maken, maar hou het wel goed in de gaten, dan kun je altijd nog langs de arts!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door te stoppen met wegen zal je merken dat er geen schommelingen meer plaatsvinden. Verder moet je je niet druk maken en gezond eten en leven. Vermijd stress en geniet van de mooie dingen!
Ritsuka
9 jaar geleden
niet zo vaak wegen, dan ben je er te obsessief mee bezig.
Schommelingen zijn normaal, afhankelijk van je cyclus kan er wel 5 kilo schommeling zijn.
tinus1969
9 jaar geleden
Het is logisch dat je gewicht met een kilo toeneemt als je een liter water drinkt, en weer met een kilo afneemt als je een liter uitplast. Daarom is het belangrijk, dat je je op hetzelfde moment weegt (dus bv opstaan-plassen-wegen-eten), en dat je je niet vake rdan pakweg 1x per week weegt.

Antwoorden (2)

je moet je altijd 's ochtends wegen, maar wel pas nadat je naar de wc bent geweest want dat scheelt dus ook weer gewicht. Je hebt je broodje pas net gegeten dus dat gewicht is nog niet helemaal opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
dat gewicht is er gelijk bij hoor, dat zit toch in je maag
Door te stoppen met wegen zal je merken dat er geen schommelingen meer plaatsvinden. Verder moet je je niet druk maken en gezond eten en leven. Vermijd stress en geniet van de mooie dingen!