ik ben 4 weken geleden begonnen met afvallen maar me gewicht s ochtends is 1,5 killo lichter dan s avonds is dat normaal ?

ik ben 4 weken begonnen met lijnen het gaat heel goed maar me gewicht sochtends is 1,5 killo lichter dan savonds is dit normaal ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat is normaal. Het gewicht fluctueert zo'n 1 kg tot 2 kg over de dag heen. Zelf ben ik tussen 17h en 18h het lichtst en scheelt dat zo'n kilo dan wanneer ik mij zelf om 02.00 of 08.00 weeg. Dat is heel normaal. Als je je voortgang wilt meten, dan kan je het beste altijd op hetzelfde moment meten. Dus bijv. elke maandag om 08.00 of elke vrijdag om 21.00. Op die manier wegen je lichaamsfluctaties minder mee en kan je dus beter bijhouden hoeveel je bent afgevallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies! :)
Niet elke dag op de weegschaal gaan staan, maar 1x per week op dezelfde dag en tijd. Dan heb je echt het beste 'overzicht'. Succes met lijnen en @aaabc123: +
Ja, althans het is zeker niet afwijkend. gedurende de nacht eet en drink je niet, maar je ademt wel waarbij je (ook) waterdamp uitademt; ook transpireer je (een beetje, normaal gesproken; vrijwel niet (als het koud is); of veel (als het warm is). Omdat je daar een aantal uren mee bezig bent, kun je inderdaad best 1 a anderhalve liter water door verdamping verliezen; en dat komt overeen me 1 a 1.5 kilo gewicht.

Wanneer je overdag voldoende drinkt en je vocht dus weer goed aanvult, heb je -- althans met het gewichtsverschil tussen ochtend en avond -- geen probleem.