Wat doe je aan probleem: uitstellen ?

Iedereen stelt wel is iets uit, meestal zijn het vervelende dingen. Maar hoe kan je nou zo streng genoeg voor jezelf zijn om dingen niet uit te stellen? Belonen helpt bij mij in iedergeval niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ADD misschien?

Het beste antwoord

Hiervoor moet je zelfdiscipline ontwikkelen.

Begin met dingen die je niet zo heel vervelend vind, die stel je gewoon niet uit, helemaal niet.
Daarna voeg je steeds iets toe aan de lijst met dingen die je helemaal niet uitstelt. Zodra ze in je opkomen doe je ze (als dat mogelijk is natuurlijk)

Doe iedere dag tenminste 1 ding niet uitgesteld. Zo wen je langzaam aan het proces van gelijk even doen en ontwikkel je vanzelf zelfdiscipline.

Het zal je opvallen dat dingen vaak een stuk minder energie kosten dan je van te voren dacht, dat ze doen al snel verandert in ze even doen.

Succes met veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hanteer de 5 minuten regel
Neem jezelf voor om er 5 minuten aan te gaan werken. Als je eenmaal over de drempel heen bent en een begin gemaakt hebt, is het veel makkelijker om ermee door te gaan.

Toegevoegd na 42 seconden:
Deel de taak op in kleinere stukken. Zo hou je het overzichtelijk en kun je sneller dingen afronden. Ook dit geeft weer extra motivatie en zorgt ervoor dat je je beter kunt concentreren op de volgende taken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitstellen is niet perse slecht. alleen als afstel het gevolg is, is dat het geval, maar daar ben je zelf bij. sterker uitstel kan juist goed zijn. als je een tv wil van 1000 euro en je hebt maar 100 euro per maand over, zou ik zeggen stel de aankoop 10 mnd uit ipv op afbetaling het apparaat gelijk te kunnen aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het probleem verplaats je in de tijd.
dus: het dient zich vanzelf weer (een keer) aan.
doe je er iets aan: het het meest juiste -op dat moment-
en blijkt dat toch niet de goede beslissing
reageer dan weer op de dan ontstane situatie
je komt vanzelf verder
en hopelijk brengt het je dat wat voor jou okay is

hopelijk heb je hier iets aan.
(ikzelf zit vaak te dubben over dingen
soms dienen oplossingen zich vanzelf aan
soms kun je echt kiezen)
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je voor om een dag overal "ja" op te zeggen en ga dat ook echt doen.

Bedacht ik me toen ik dacht aan een reclamespotje van een tijdje terug van "dingen die je altijd al had willen doen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitstellen zonder dringende reden. Levert niks op!
Neemt alleen maar tijd in.
Alles op z'n tijd doen, is het beste... Je wilskracht gebruiken. Dan kom je echt wel van uit...
Succes!