Zijn de oefeningen van Face Tec realistisch?

Ik kwam dit een keer tegen en ik vraag me af of dit wel echt kan en hoe dat dan gaat. Of het goed voor je gezicht is of juist niet?

http://www.facetec.nl/product.html

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
klinkt als onzin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Net zo echt als de foto van die dame.

Antwoorden (1)

In de introductie van Face TEC worden de oorzaken van rimpels verkeerd voorgesteld. De vetlaag zou moeten verminderen om een " slanker gezicht" te krijgen.
Uit medisch onderzoek is gebleken dat dit een foute voorstelling van zaken is.
Het is juist de vetlaag in het gezicht dat maakt dat rimpels minder diep zijn.

Ik heb soortgelijke oefeningen gevonden. Of de oefeningen realistisch zijn, dat kun je zelf beoordelen wanneer je onderstaande oefeningen uitgeprobeerd hebt.
Na afloop van de poging heb ik wel spierpijn in mijn buik, maar dat was van de slappe lach.

___http://www.gezichtsrimpels.com/huidverzorging-2/gezichtsgymnastiek/_______

Gezichtsgymnastiek voorhoofd:

Plaats uw wijsvinger net boven de ogen en trek de huid naar beneden. Tegelijkertijd probeert u uw wenkbrauwen naar boven te duwen. Nog een manier om rimpels te verminderen is door uw handen plat op uw voorhoofd te leggen met de handpalmen op uw wenkbrauwen. Vervolgens is het belangrijk om uw handen vast op het voorhoofd te laten liggen. Trek nu de huid naar boven en houd deze al drukkend eventjes vast. Kijk daarna naar beneden en probeer gelijktijdig uw voorhoofd(tegen de druk in) naar beneden te trekken.

Kijk afwisselend naar voren en vervolgens weer naar de grond. Wissel dit regelmatig af tot dat u een zekere spanning op uw voorhoofd voelt.

Gezichtsgymnastiek ogen en kraaienpootjes:

Voor uw rimpels onder de ogen en kraaienpootjes is er een oefening waarbij enige training nodig is. Voelt u zich dus niet direct slecht als het de eerst keer niet lukt. De oefening gaat als volgt, hef uw onderste oogleden zonder uw bovenste oogleden te bewegen. Herhaal deze beweging minimaal 10 keer voor het beste resultaat.

Gezichtsgymnastiek voor de lippen:

Deze oefening is om de rimpels rondom uw lippen te doen verminderen, het is misschien wat raar maar het blijkt goed te werken. Zuig zo hard mogelijk aan uw vingers en verwijder deze vervolgens op een langzame manier. Vervolgens houd u de mond in een “O” vorm zo gespannen en breed mogelijk.
____________________________

Wonderlijk is het ook dat de plastisch chirurgen juist zeggen dat door verlamming van de spieren ( botox) je geen rimpels meer krijgt.
_______________________http://www.velthuiskliniek. __
Botox® (botuline toxine) is het middel dat gebruikt wordt om rimpels tegen te gaan. Botox® is geen filler maar een stof die de mimische spieren verslapt, waardoor rimpels minder zichtbaar worden.
_____________________
Erna55