Verdriet vertelt het verhaal van liefde.
Het verhaal van herinneringen.

De herinneringen aan hoop op het opbloeien van de liefde tussen jou en je droomvrouw/man..
De herinneringen aan de fantastische relatie tussen jou en je ex..
Herinneringen aan de overleden dierbare en jullie geweldige momenten...
Herinneringen aan de tijd dat je baas nog zo tevreden over je was en er geen sprake was van ontslag..
Herinneringen aan de tijd dat het leven nog fijn voor je was..
Herinneringen aan je jeugd, waarin alles natuurlijk beter was..

Verdriet herinnert je eraan dat je liefde in je draagt; liefde voor datgene wat je hebt gedaan, hebt meegemaakt of hebt gevoeld. Je bent het niet kwijt.
Het verdriet vertelt je dat alles wat je hebt meegemaakt, je toch geen koud en gevoelloos mens heeft gemaakt.

Verdriet geeft hoop voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

om te contrasteren met vreugde, en soms elkaar aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verwerken ervan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdriet is er helaas,maar heeft geen enkele zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je op een later tijdstip, vreugde meer gaat waarderen.

En dat jij jezelf beter leert kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdriet is nodig omdat de mens een vervelende gebeurtenis wil 'voelen' om het daarna te kunnen loslaten en te relativeren. Het is net als ziek zijn, je voelt je daarna weer beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit geen enkele zin in het hebben van verdriet.Het is er gewoon ,net als vreugde.

Verdriet kan wel een functie dienen,zoals inspiratie zijn.Maar niemand heeft het in essentie nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdriet duidt op een verlies van iets wat waardevol voor je was. De zin ervan is, denk ik, dat je jezelf beter leert kennen, beter gaat weten wat echt belangrijk voor je is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft geen zin. Het zit je eerder in de weg. Je kan echt kapot zijn van verdriet.