Vroeger had ik glanzend krullend haar, nu niet meer, als ik het afscheer word het dan weer als toen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ik had vroeger licht blond krullend haar. Helaas ben ik al mijn haar verloren door de ziekte areata alopecia, toen mijn haar langzaam terug begon te groeien was het donker bruin. Nu heb ik stijl, donker haar.
Ik weet niet of er hetzelfde gebeurt als je het afscheert. Maar ik zou het zeker niet doen. Je kan eens langs de kapper gaan en vragen wat je het beste kan doen. Waarschijnlijk komen ze aan met een haarmasker. dat kan ook heel goed werken.
Verder zou ik geen permanent laten zetten, hier word je haar alleen maar pluizig van (eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De haarstructuur kan veranderen door hormonale veranderingen, meestal vind dit plaats NA de hormonale verandering.
Hormonale veranderingen zijn onder andere: voor-, tijdens- en na de puberteit, maar ook de menstruatie of de overgang of het starten of stoppen met de anticonceptiepil.
De structuur van je haar kan meerdere keren in je leven veranderen.
Het afscheren van je haar heeft geen zin, het helpt niet je krullen terug te krijgen. Dit omdat de wortel en het beginstukje van je haar in je hoofd zit, dit deel is niet zichtbaar met het blote oog, maar wel bepalend voor het feit of je krullend haar, of steil haar krijgt. Je kunt proberen je haar te behandelen met hydraterende producten, wat ervoor zorgt dat je haar meer vocht vast gaat houden, ook water drinken helpt hierbij.
Verder kun je proberen of je krullen in je haar kunt kneden met behulp van wat gel of wax, dit doe je door een beetje gel of wax in je handen te verwarmen en al knijpend door je haar te gaan, soms werkt dit, meestal geeft ook dit niet het gewenste effect.