Zijn er ook reguliere medicijnen die gemaakt worden van planten uit het geslacht Urtica (Brandnetel) en wat zijn deze?

Omdat planten uit dit geslacht al heel lang voor allerlei dingen gebruikt worden ben ik benieuwd of ze (als grondstof) ook ingang hebben gevonden in de reguliere geneeskunde en waarvoor dan. Ik lees bijvoorbeeld iets over het effect op TNF-alfa en Interleukine-1 bèta.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip, hoewel ik het misschien liever bespreek met mijn huisarts, maar dat komt sowieso nog wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen, ik heb inmiddels besloten dat ik wat ga experimenteren met brandnetelcapsules, want ze zijn wel gewoon te koop is me gebleken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toppen van jonge brandnetels kun je ook gebruiken i.p.v. capsules.Sorry,ik bedoel om daar thee van te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan moet ik wel genoeg brandnetels hebben, die staan er niet zo heel veel meer in mijn omgeving.

Het beste antwoord

Heb vroeger wel eens gehoord,dat Urtica Dioica gebruikt werd bij een onzuivere huid,maar of het een regulier geneesmiddel,dan wel een huismidetje is,weet ik niet.