ik ben gevallen in een berenklauw, het is nou 2 dagen later en ik heb veel rode bultjes in mijn onderrug. het jeukt als de malle. is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

Nou ja en nee ik zal zafjes smeren die kan je gewoon bij de drogist of aphotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Bereklauw kan heel gevaarlijk zijn.
Kijk maar even op de volgende site.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/38308-bereklauw-uit-de-buurt-blijven-zeker-als-de-zon-schijnt.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heel ernstig zijn. Je kunt er echt ziek van worden, met koorts en al. Het ligt er aan hoeveel je huid is aangetast.

Je kunt er zalf voor krijgen bij de apotheek of via de dokter, maar reken er maar op dat het wel een week duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ai..... Berenklauen zijn giftig en hier moet je voorzichtig mee zijn. Blijven de kwalen, dan zou ik niet te lang wachten om naar je huisarts te stappen. Gewoon een advies he want ik heb er zelf mee doorgelopen en het kan later pijnlijker worden als dat het nu is (branderig gevoel en een mooie donkere plek op de huid die niet meer weggaat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gif van de berenklauw geeft ontstekingen als je daarmee in aanraking komt. Het zonlicht verergert de klachten en kan leiden tot blaren die op brandblaren lijken en dat kan wel twee weken duren! En je kunt er littekens aan overhouden. Dus het kan inderdaad wel relatief gevaarlijk zijn. Erg vervelend nu het zulk mooi weer is.. Daar zul je dus uit moeten blijven.

Misschien heeft de huisarts wel wat advies of een middeltje wat zou kunnen helpen om genezing te versnellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Reuze Berenklauw is een vreemde plant, hij is jong als groente te eten, maar eenmaal groter is hij uitermate gevaarlijk!
Het sap uit de stengels en bladeren kan de blote huid indringen en pas de dag er na,grote brandblaren veroorzaken.
Dit vooral in combinatie met zonlicht met een hoog u.v. gehalte, het sap maakt je huid overgevoelig voor zonlicht, je voelt er niets van, pas de dag er na gaat het werken.
Vooral de scheenbenen, onderkant van de armen en gezicht zijn zeer gevoelig voor deze plant.
Kinderen met blond en/of rood haar zijn extra gevoelig.
Mocht je alleen maar het vermoede hebben dat het sap op je huid is terecht gekomen, dan direct met veel water afspoelen.
Omdat het nog erg vroeg in het seisoen is en de planten nog jong, zal het wel bij rode bultjes blijven, maak je niet ongerust het zal spoedig weg zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heeft onze lieve heer de huisarts voor uitgevonden. Die is degene die je kan vertellen of het gevaarlijk is of niet. In principe kan een bereklauw gevaarlijk zijn, ga lekker naar de huisarts en dan zegt die wel of het vanzelf over gaat of niet en die kan zowiezo iets tegen de jeuk voorschrijven. (en de huisarts is graties!!)