Snel pijn aan mijn pols&arm.

Als ik tegen een boksbal sla krijg ik al snel pijn aan mijn pols. En als ik met gym een bal hard gooi met trefbal krijg ik al snel pijn aan mijn arm. Is er iets dat mij sterker maakt tegen dit soort dingen?????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je krijgt snel last van je pols en vermoedelijk je onderarm? In dat geval denk ik dat dit niets te maken heeft met de spierkracht in de onderarm, maar met de banden rondom het polsgewricht. Deze kun je sterker maken door krachtoefeningen te doen. Begin met lage gewichten waar je nét geen spierpijn van krijgt en bouw het op. Daarnaast om je polsgewricht aan te sterken kun je gebruik maken van een Powerball (kost zo'n 15 euro en is volgens mij bij elke grotere sportzaak wel te krijgen, in ieder geval wel bij bijv. Beversport) om je polsgewricht qua banden aan te sterken. Daarnaast let erop bij sporten hoe je je pols neer zet; hou deze zoveel mogelijk in anatomische, rechte stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan vanalles betekenen. Ik weet ook niet of je er naderhand nog last van hebt. Als je pijn blijft hangen kan het zijn dat je pols/arm overbelast is of zelfs een peesontsteking is mogelijk.
Heb je last van je spieren of gewrichten? Daar zit een groot verschil in.
Een mogelijkheid is polsbanden dragen bij het sporten om de druk van eventuele klappen te verminderen. Deze kun je gewoon bij een drogist of apotheek halen.
Ook een warming-up kan veel pijntjes besparen.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat je een iel persoon bent, die best snel last heeft van dingetjes.
Alsof je kwetsbaar wilt zijn (diep van binnen). Misschien wel onzichtbaar en dat de pijn je weer zichtbaar wilt laten zijn.

In ieder geval zal je voor de sport een goede warming up moeten doen. Bij honkbal moeten ze ook echt warm gooien, anders krijg je blessures.

Sterker wordt je door het wel te doen. Maar altijd 80% aan te houden. Dan zal de tijd je mede sterker maken.
Maar natuurlijk ook door je instelling. niet kwetsbaar, zwak of onzichtbaar willen zijn.
TaiChi is een zachte manier die je heel sterk maakt.