Ik weeg 57 kilo maar toch ben ik dunner dan anderen die maar 53 kilo wegen. Hoe kan dit?

Ik heb namelijk erg dunne benen (kuitomvang 31 cm). En mijn armen zijn ook dun. Kortom vrij slank en totaal niet gespierd. Het enige wat ik heb is heel veel buikvet wat ik de afgelopen jaren heb gekregen. Ik begrijp dus echt niet hoe het komt dat ik 57kilo weeg maar iemand die maar 53 kilo weegt toch nog vollere benen en lichaam heeft. (Maar dan wel een platte buik). Weegt mijn buikvet misschien zoveel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Erna55
9 jaar geleden
Ben je even lang als die anderen ?
En ja, buikvet heeft ook gewicht.

Het beste antwoord

Misschien omdat je langer bent dan de anderen. En spier is zwaarder dan vet dus dat kan het ook zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi bedankt voor je antwoord. Vergat te zeggen dat ik maar 1.60 ben. En de mensen waarmee ik mezelf vergelijk even lang zijn of net iets langer dan mij.
Amadea
9 jaar geleden
Ook nog van belang is of jij een man of een vrouw bent, nobrega. En de mensen waarmee jij je vergelijkt, hebben die wel dezelfde lichaamsbouw als de jouwe? Waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met spier en vet. Ikzelf ben 1.63 en weeg 51 kilo. Heb stevige benen en zowat geen buikvet. Ik ben dus lichter dan jij maar weet wel bijna zeker dat ik er niet zo slank uit zie Hier afbeeldingen om het toe te lichten http://paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/04/fat-muscle.jpg http://botcrawl.com/wp-content/uploads/2012/06/5-pounds-of-fat-vs-5-pounds-of-muscle-mass-comparison.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thnx again.
Maar dat snap ik dus niet. Ik ben een vrouw en heb een tenger lichaam. Vergeleken met anderen ben ik dus klein en tenger. Ik ben overal vrij dun uitgezonderd mijn buik, taille, middel. Mijn buikomvang is voor een vrouw veel te groot, namelijk: 85cm. Dat is allemaal overtollig buikvet. Voor de rest heb ik vrij weinig vet op de rest van mijn lichaam en ben ik ook helemaal niet gespierd. Dus aan het gewicht van mijn spieren zal het ook niet liggen.