Is dit erg ik heb sinds een paar dagen of een week een soort slapend of tintelend gevoel in mijn rechter voet ?

Het voelt net aan alsof je bv een wintervoet hebt.
Ik kan het niet precies omschrijven wat ik voel, ,maar ik vind het een beetje eng.
Ik kan er gewoon op lopen, maar in de avond wordt het erger.
En later op de avond is het net of mijn kuit wordt afgekneld zo'n soort gevoel krijg ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dit lijkt mij een probleem met een bloedvat, gezien het verloop over een dag en de invloed van belasting.
De arts kan een neurologische oorzaak (beknelde zenuw) gemakkelijk met tests vaststellen en evt. uitsluiten.
Ik denk meer aan een bloedstolseltje die door ischemie
tintelingen veroorzaakt en die in ernst toenemen tijdens belasting. Het kan echter ook een spatader zijn.
Dat laatste verwacht je minder snel bij jonge mensen.
Ik zou zeker een arts raadplegen en daar niet lang mee wachten, dus voor het weekend!
Maak je verder geen zorgen maar kijk wel uit met pijnstillers die bloedverdunnende werking hebben, zoals voltaren en aspirine.
Mocht het wel een bloedstolseltje zijn , dan moet die onder gecontroleerde omstandingheden opgelost worden.
Het is dus BESLIST af te raden zelf te gaan dokteren.
Mogelijk is het alleen maar een beschadigd bloedvat of een klierende zenuw.
Het is echter nuttig inzicht in de bloedstolling te krijgen en dat moet door een arts gebeuren.
Maak er dus werk van.
Vrijwel altijd worden dit soort klachten door een onschuldige oorzaak opgewekt.
Het uitsluiten van trombose is echter wel belangrijk.
Sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klinkt als een zenuw of bloedvat die klem zit. Hoeft niet perse ernstig te zijn maar wel een goede reden om een afspraak met je huisarts te maken!!! Morgen doen dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je snelle reactie, ik ga morgen zeker naar de dokter, ik vind het best een eng gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan, juist wanneer je het zelf al een eng gevoel vindt is het verstandig om te gaan. Ik wil je niet ongerust maken hoor maar wij kunnen hier met z'n allen gaan speculeren over wat het allemaal kan zijn maar zijn geen dokters (de meeste niet..). Goed dat je gaat!! Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben net terug van de huisarts, hij heeft een paar testen gedaan
Aan mijn voet gevoelt en getikt enz enz en en met een metaal dingetje tegen iets aan tikken en dan tegen mijn voet houden of ik dat wel voelde en hij kneep in mijn been en voet of ik dat ook wel voelde, en vroeg of ik er gewoon nog op kon lopen.
En of ik er mee op sta enz enz.
Hij zegt dat mijn bloedvaten goed werken.
Hij heeft veel vragen gesteld.
Hij vond het wel vreemd dat ik er last van had en geen andere klachten had.
Het lijkt net of er een bloedvat of zenuw knel heeft gezeten (zegt de arts) zoals aproxima (hieronder) verteld.
Want ik zit ook altijd met mijn benenen over elkaar.
Dat doe ik al 43 jaar zeg maar, met mijn benen over elkaar.
Ik moet nog ff aan kijken deze week, als ik van de week nog steeds last blijf houden moet ik wel terug komen. Bedankt voor u reactie.
da's toevallig, dat had ik ook...

ik zit altijd met mijn benen overelkaar, dat moest ik een tijdje niet meer doen van de huisarts, want het kan zenuwen afknellen.

Het hielp alleen niet.. na bij de neuroloog te zijn geweest, zei die beste man dat het misschien kwam doordat ik een keer mijn knie had gestoten.. daardoor is een zenuw gekneusd geraakt. Wanneer een zenuw zich kneust, probeert hij dat stuk dat gekneusd is te vervangen en dat gebeurt met minder dan 1mm per dag. Het kan dus zijn dat je er heel lang last van kan hebben. De neuroloog zei dat het soms wel meer dan 3 jaar kan duren..

Voor de zekerheid wordt ik nog een keer naar het ziekenhuis gestuurd voor een neurologisch onderzoek in mijn been, maar doordat de dokter had geconstateerd dat ik niets aan mijn rug had, hoefde ik mij geen zorgen te maken..

ik zou zeggen; ga voor de zekerheid langs de dokter :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben net terug van de huisarts, hij heeft een paar testen gedaan
Aan mijn voet gevoelt en getikt enz enz en en met een metaal dingetje tegen iets aan tikken en dan tegen mijn voet houden of ik dat wel voelde en hij kneep in mijn been en voet of ik dat ook wel voelde, en vroeg of ik er gewoon nog op kon lopen.
En of ik er mee op sta enz enz.
Hij zegt dat mijn bloedvaten goed werken.
Hij heeft veel vragen gesteld.
Hij vond het wel vreemd dat ik er last van had en geen andere klachten had.
Het lijkt net of er een bloedvat of zenuw knel heeft gezeten (zegt de arts) zoals aproxima (hieronder) verteld.
Want ik zit ook altijd met mijn benenen over elkaar.
Dat doe ik al 43 jaar zeg maar, met mijn benen over elkaar.
Ik moet nog ff aan kijken deze week, als ik van de week nog steeds last blijf houden moet ik wel terug komen. Bedankt voor u reactie.