Is door het eten van haring de kans op hartaanval verminderd?

Vaak vis eten niet gezond’
Het is ook nooit goed. Worden we aan de ene kant gestimuleerd om meer (vette)
vis te eten omdat het zo gezond is voor hart en bloedvaten. Krijgen we aan de
andere kant de waarschuwing om ook weer niet al te vaak vis te eten!

Uit
het doctoraatsonderzoek van de Belgische Isabelle Sioen blijkt dat het riskant
is om neer dan drie keer per week vette vis, zoals haring of zalm, te eten. Je
krijgt dan te veel dioxine-achtige stoffen binnen, zo heeft de Universiteit van
Gent bekendgemaakt.

De
onderzoekster stelt wel dat vetzuren in vis goed helpen tegen hart- en
vaatziekten. Voor deze zogeheten omega-3 vetzuren is het ’t beste om twee keer per
week vis te eten. Uit het onderzoek bleek tevens dat kwik niet echt een probleem bij het eten van vis; de
onderzoekster vond geen toxicologische risico's.

Toegevoegd na 17 seconden:
http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2007/10/07/vaak-vis-eten-niet-gezond

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

eigenlijk draagt vis eten wel bij tot vermindering van de kans op een hartaanval.maar omdat t water waar de vis in zwemt vervuilt is,is de vis dat ook.en krijg je als consument die ook binnen.dus als je er véél van eet krijg je ook meer kwik en etc. binnen.omega vetzuren zitten ook in andere voedselbronnen.dus ik zou me aan 2x per week houden van t eten van vis.en zorgen dat je die andere dagen op andere manieren omega vetzuren binnen krijgt.olijfolie en noten bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Houd het bij regelmatig vis eten.
Als je op elke onderzoek je eetgewoonte gaat veranderen is dat wel erg lastig, er komen zo vaak nieuwe inzichten.
Volgende week kan er wel weer iemand het tegendeel beweren.
Dus 1 à 2 keer per week vis, lijkt mij veilig genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man heeft een erfelijke cholesterol en mijn dochter ook en ons werdt aangeraden om 2x per week vis te eten.