Blijft dit dof gevoel in mijn oren?

Ik ben afgelopen maandag naar een concert geweest waar de muziek erg hard stond. Ik was mijn oordopjes vergeten. Nu heb ik 3 dagen na het concert nog steeds een dof gevoel in mijn oren en het doet een beetje pijn. Het is voornamelijk aan de rechterkant, aan de linkerkant heb ik geen pijn. Ik weet niet of de pijn en het dof gevoel nog weggaat, ik maak me zorgen omdat het misschien ook kan blijven. Mijn moeder denkt dat het ook met mijn hooikoorts of misschien een verkoudheid te maken kan hebben. Ik mag niet naar de dokter. Ik weet niet of het gevoel weg gaat. Alleen de ochtend na het concert had ik een minuut lang een piep in mijn oren, die is toen weggegaan. Mijn ouders zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat je van een concert meteen tinnitus of een blijvend dof gevoel krijgt. Ik ben gewoon erg bang. Zou het doffe gevoel en de pijn weggaan? Heb ik dus een permanente gehoorschade opgelopen na een concert of is het tijdelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Hoogst onverstandig wat je gedaan hebt, maar dat bedacht je zelf ook al.
Met een paar dagen zou het weg moeten zijn, dus als het na het weekend nog zo is zou ik zeker naar de dokter gaan. Niet dat die er wat aan doen kan, maar misschien is er (ook) iets anders aan de hand dan overbelasting van je gehoororgaan.
En of je blijvende gehoorschade hebt? Waarschijnlijk wel. Dat gaat steeds met kleine stapjes. Maar als je de rest van je leven goed oppast wordt het niet erger, en hoeft dat niet hinderlijk te zijn
9 jaar geleden
teusvh
9 jaar geleden
ik verwacht dat dat doffe gevoel wel weggaat. Niet dat ik dokter ben, maar ik heb het ook wel eens gehad na een hele dag werken met een kettingzaag. Blijvende gehoorschade betekent dat je bepaalde (meetal de hogere) tonen slechter gaat horen. Of helemaal niet meer, als de schade groot is.