wat is beter bij prostaatklachten:direct plassen bij aandrang of langer ophouden zodat de blaas sterker word?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens mij wordt de blaas niet sterker als je de plas ophoudt; het is in ieder geval niét goed voor de nieren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meteen naar de dokter gaan, de kans is groot op prostaat kanker,boven de 40 jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
En direkt plassen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kans op prostaatkanker is op die leeftijd nog niet heel groot, maar zeker wél aanwezig. "Meteen naar de dokter" is dus een goed advies.
De kans op een goedaardige vergroting van de prostaat is gelukkig groter, maar ook dáárvoor geldt: naar de dokter!