Wat doet Androgel?

Wat doet androgel precies en voor wie is het bestemd? Wie heeft hier ervaring mee? Wordt het ook gebruikt door bv bodybuilders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ouder worden gaat vaak samen met kleine kwaaltjes, zogenaamde ouderdomskwalen.bovendien kan de man van tegenwoordig klachten hebben ivm de 'penopauze /menopauze'. Je krijgt te maken met een lagere testosteronspiegel, erectieproblemen,etc.
AndroGel vult de hoeveelheid testosteron in het lichaam aan tot normaal niveau. AndroGel geeft bovendien een zeer stabiele testosteronspiegel, dus geen vervelende pieken en dalen.
Een tekort aan testosteron kan leiden tot:
- Afname van lichamelijke energie
- Verminderde kracht
- Afname spierkracht (spiermassa)
- Toename lichaamsvet
- Lage botdichtheid
- Verminderd libido (minder zin in sex)
- Verminderde seksuele prestaties
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Functie:
Bij de ontwikkeling van het embryo zorgt het voor de ontwikkeling van de mannelijke primaire geslachtskenmerken (onder andere externe geslachtsorganen)
Tijdens de puberteit zorgt het voor de ontwikkeling van de mannelijke secundaire geslachtskenmerken (onder andere stemhoogte, groei van penis, balzak, lichaamsbeharing en skeletspieren)
Na de puberteit zorgt testosteron voor het in stand houden van het mannelijk voortplantingsapparaat, de mannelijke vormen en de productie van sperma.
Bij mannen èn vrouwen zorgt het voor het libido (dit verklaart mede waardoor mannen doorgaans meer zin in seks hebben dan vrouwen).
Testosteron zorgt ook bij vrouwen voor de groei van schaamhaar tijdens de puberteit.
Testosteron ontwikkelt het spierstelsel.
Testosteron speelt indirect een rol bij het kaal worden bij mannen.
Testosteron heeft invloed op de lateralisatie van de hersenen.