mijn dochter heeft keelpijn. het is zo warm buiten dus zou ze graag in het zwembad willen in natuurwater. kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het zal geen problemen opleveren als ze gaat zwemmen in natuurwater als je ziet waardoor keelpijn veroorzaakt kan worden. Wel gewoon verder reageren als bij keelpijn bij aanhoudende of verergerende klachten maar dit zal niets met het zwemmen in natuurwater te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat kan geen kwaad.
Keelpijn wordt meestal veroorzaakt door een virusinfectie in de keel (soms een bacterie en heel soms andere oorzaken) daarbij is nooit aangetoond dat activiteiten of wisselingen in temperatuur op enige manier schadelijk zouden zijn, noch vertragen ze de genezing.
Als ze koorts heeft kan je je afvragen of zwemmen fijn zal zijn, maar schadelijk is het niet. Een virusinfectie is wel besmettelijk, maar in de buitenlucht zal besmetting van vriendinnen ook wel meevallen.

Sterker nog: ze heeft nu een goede smoes om veel ijsjes te eten; dat werkt pijnstillend op de keel.