Hoe kan mijn vriendin vroeg opstaan zonder dat ik van haar werkker wakker wordt?

Hallo allemaal,

Tegenwoordig gaat de wekker van mijn vriendin een uur vroeger dan die van mij. Echter, het geluid maakt mij altijd wakker. Het uur wat erop volgt slaap ik slecht.

Weet iemand hier een oplossing voor? Zijn er wekkers op de markt die de ene persoon wakker maken en de ander niet? Ik zat te denken aan een armbandwekker met trilalarm. Alle opties zijn welkom :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Een trilalarmwekker die je aan het kussen bevestigt: http://www.philips.nl/c-p/TCJ330_12/wekker

"Word rustig wakker dankzij de zachte trillingen van deze functie. Schuif eenvoudig de alarmtypeknop naar trilmodus, en op de ingestelde tijd worden trillingen voortgebracht om u te wekken. De impulsen zijn gelokaliseerd zodat ze u en niet uw partner wekken. Aangezien de ene persoon eenvoudiger wakker wordt dan de andere zijn twee trilniveaus beschikbaar. Maar zelfs op het hogere niveau, stuurt de wekker alleen trillingen naar u en niet naar uw partner".
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoals je zelf al schrijft zijn er inderdaad armbanden in de vorm van fitness-trackers die ook als wekker gebruikt kunnen worden. Een voorbeeld is de Fitbit Flex, maar er zijn nog veel meer opties.
bamibal
8 jaar geleden
Ik zelf doe altijd mijn oordoppen in als ik in de nacht een keertje moet plassen. Zo slaap ik meestal ook door de andere geluiden heen van tanden poetsen, scheren ed. Als ik mijn doppen de hele nacht in doe krijg ik daar last van en ik moet toch altijd eind van de nacht een keertje plassen. Belangrijk is wel dat je partner niet een al te wrede wekker heeft want de dopjes houden niet alle geluid tegen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor op korte termijn heb je er niets aan maar als je vriendin constant het zelfde wekker geluid gebruikt dan raak je eraan gewend. Dan hoor je het niet meer.
Raar maar waar.
Ik spreek uit ervaring. Mijn vriend moet 9 van de 10 keer ook eerder uit bed dan mij en ik werd gek van die wekker(s!!) maar na verloop van tijd sliep ik er steeds vaker doorheen en nu is dat altijd zo. Alleen mn eigen wekker wordt ik nog wel wakker van.
En die wekkers van m'n vriend zijn echt hard en lang!! Doordat hij echt een vaste slaper is hoort hij het pas laat.
Ik ben juist best een lichte slaper en hoor alles normaal. Slaap soms ook met oordoppen in omdat als hij zachtjes snurkt ik dan niet eens kan slapen.. Die oordoppen vallen er s'nachts uit want in de ochtend of als ik wakker wordt omdat ik moet plassen ofzo moet ik ze altijd zoeken..