Waarom mag je vaseline oordoppen maar 1 keer gebruiken?

Die watten slaap oordoppen met vaseline erin die je zelf in vorm moet brengen, waarom na eenmalige gebruik moet je dit weggooien?

Toegevoegd na 2 dagen:
Die vaseline oordoppen die je zelf in vorm moet brengen met de vingers, worden hard nadat ze ze niet meer in vorm brengt. Daarna moet dit in de oren. Dus eenmaal mee geslapen, heb het gevoel dat ik best wel nog een paar keer dit kan 'hergebruiken'. Heb schonen oren en zie geen vuil op de vaseline oordoppen, dus snap ik niet echt waarom je ze maar 1 keer mag gebruiken. Is het risico dat ze gaan smelten in je oor na vaak gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heeft zoals oebiedoebie al schreef, alleen te maken met hygiëne:
http://www.ohropax.de/nl/wissenswertes/veel-gestelde-vragen.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea: Gelezen maar zie niks specifieks over de vaseline oordoppen staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien begrijp je het hiermee beter:
http://www.oordopjesonline.nl/ohropax-classic-wasbolletjes-6-paar.html
Deze oordopjes hebben dezelfde basisbehandeling gehad, als de oordopjes waar jij je vraag over stelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea: zal gaan lezen.

Antwoorden (1)

Het is onhygiënisch.
Je kunt gehoorschade op lopen.
Dat jij niets ziet betekent niet dat het er niet is.
Denk bv aan zweet, oorsmeer, stof.
Ze zijn niet wasbaar dus je kunt ze niet reinigen.