Kliksysteem.
Er zit in de buitenpijp een gaatje en in de binnenpijp een nippel met verenstaal.
Door de nippel in te drukken kun je de kruk verstellen tot hij in het volgende gaatje past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het systeem om iets vast te zetten door een indrukbare nippel die in een gat moet vallen, is een bajonetsluiting.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
::)) gelukkig niet aan loopkrukken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Computoon, je weet het, de min is niet van mij. Ik vind dat zo flauw, zet ik ergens een reactie dat mij het antwoord niet helemaal juist lijkt, komt er gelijk een anonieme min.
Het systeem waarmee men de krukken op verschillende hoogtes in kan stellen heeft geen specifieke naam. Het gebeurt door middel van de "verstellingsclip"

http://www.vegro.nl/krukken/nl/page/207/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ondanks dit iets verouderde topic, hierbij toch het correcte antwoord voor degene die hier, ook wellicht in de toekomst, naar opzoek zijn.

Dit systeem heet een verstelsysteem met v-clip.