Hooikoortsklachten kunnen per jaar verschillen (zowel qua sterkte als soort klacht). De hoeveelheid stuifmeel kan meer of minder zijn, maar ook spelen de weersomstandigheden een rol. Als het veel regent, blijft er minder stuifmeel in de lucht hangen. Droog weer en wind zorgen juist weer voor veel stuifmeel (pollen) in de lucht en meer/ernstiger klachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt ook door het weer, het ene jaar is het sneller warm dan het andere jaar. En ik merk zelf dat ik er over heen groei, alleen vandaag weer last van pluisjes in de lucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het klimaat op dezelfde tijd niet steeds gelijk is zullen de pollen die voor hooikoorts zorgen ook steeds in wisselende samenstelling in de lucht zweven.