waarom wordt het afgeraden om flessen water opnieuw te vullen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gok vanwege bacteriënvorming. Een keer zal heus geen kwaad kunnen, maar als je een fles blijft gebruiken wordt hij vies.
Amadea
7 jaar geleden
En spoel je die fles goed uit, waarna deze prima opnieuw door jouzelf gebruikt kan worden. Je moet alleen geen ander persoon er óók uit laten drinken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Afgeraden door wie?
Amadea
7 jaar geleden
Vermoedelijk door de fabrikanten van flessenwater....
Edraket
7 jaar geleden
Wij van WC eend adviseren WC eend.

Het beste antwoord

Waarom het wordt afgeraden is meestal dat er dan teveel bacterien of verkeerde plasticdeeltjes vrijkomen. Beide zijn meestal niet echt een probleem bij onderzoek. Alleen in bijzondere gevallen kan er probleem ontstaan:

"Strikt genomen is het niet zo gevaarlijk om je waterflesje te hergebruiken, maar erg fris is het niet, zegt Beumer. Hij is ook een ‘hervuller’. Maar hij wast wel na elk gebruik zijn flesje ‘s avonds in het afwassopje. Zo doet hij er maanden mee. Als je de fles niet uitspoelt, blijft het aantal bacteriën groeien tot steeds grotere kolonies.

Wat door Beumer niet is onderzocht, is of er wel of geen plastic deeltjes vrijkomen bij hergebruik van waterflesjes. In de blogpost van dag 15, over de gevaren van BPA in policarbonaat, behandelen we dit onderwerp ook. Wij raden aan om altijd te kijken of er BPA in je flesje zit. Want onder sommige omstandigheden, zoals je flesje in je auto in de zon laat liggen, is de kans groot dat er BPA vrijkomt."

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bpa-bisfenol-a-.aspx
https://www.krnwtr.nl/dag-17-kan-ik-mijn-waterflesje-hergebruiken/