Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er tips voor lenzen bij een kleine cilinder?

Ik heb sinds 1,5 maand een bril omdat ik tot de ontdekking kwam dat ik toch niet zo'n goed zicht had. Ik heb nu een bril zonder sterkte maar bij beide ogen een kleine cilinder.

Rechts
sph: 0,0
cyl: -1,0
axi: 80

Links
sph: 0,0
cyl: -0,75
axi: 110

Met mijn bril ben ik super tevreden, ik zie het goed en ik heb geen last meer van mijn hoofd. Met (bal)sporten vind ik het echter niet zo fijn ok mijn bril op te hebben, onder andere omdat het er fysiek soms aardig hard aan toe gaat. Ik overweeg nu lezen omdat ik het zonder bril toch echt niet zo goed Ie en ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. Is het uberhaupt mogelijk om deze kleine cilinder te corrigeren met lenzen? Heeft er iemand ook een tip voor een winkel in Utrecht?

Ik heb mijn bril gekocht bij ace & tate en daar kan ik niet terecht voor lenzen, vandaar mijn vragen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
911
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
torische lenzen: https://www.specsavers.nl/contactlenzen/torische-lenzen?gclid=CKH16YLp-s4CFeQy0wod-9oOEQ

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Visser contactlenzen is goed, deze zit onder andere in het UMC ziekenhuis in Utrecht, zij leveren lenzen op maat en prima (na)zorg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding