Wat helpt tegen pijn, betreft mijn verstandskies komt door?

lijkt mij duidelijk zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (8)

Paracetamolletje kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het eerder genoemde paracetamolletje, en een ijsklontje op de zere plek.
Rieneke1
13 jaar geleden
Hetzelfde als je doet als je kiespijn hebt:

Pijnstillers zoals aspirine of paracetamol kunnen de pijn verlichten terwijl je op behandeling wacht. Je mond spoelen met zout water kan ook helpen. Kruidnagelolie, zonder recept verkrijgbaar, kan de pijn verlichten als je ze tegen de pijnlijke kies wrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ibuprofen!!! 500MG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een kruidnageltje zabbelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig heeft mijn man vorige mnd last gehad, en hij is nog wel 45 jaar.
Hij ging echt door de grond van de pijn, en kwam bij de tandarts terecht en die kon echt niks aan zijn verstandkies doen omdat het ontstoken was.
Hij moest eerst spoelen met waterstofperoxyde 3%.
En een paar keer per dag kauwen op een watje gedrenkt in waterstofperoxyde 3%. ( wel op je verstandkies leggen en daar dan kauwen )
Het helpt zo te merken wel want daarna heeft hij geen last meer gehad.
Wel 2 dagen lang vlink gespoeld en gekauwd, en je gaat over je nek omdat het zo smerig smaakt.
Maar ja gewoon daarna je tanden poetsen proef je niks meer van die smaak.

En let wel op dat je niks doorslikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk eruit laten halen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijnstillers is in deze niet de beste optie omdat het wel een aantal weken zal duren voor de kies daadwerkelijk door het tandvlees is doorgebroken. (pijnstillers mag je niet te lang gebruiken)
Je kunt naar de tandarts gaan en kijken of deze daar een oplossing voor heeft. (ik kan mij voorstellen dat de tandarts het tandvlees een beetje insnijd zodat de kies daar makkelijker door kan, spoelen met waterstofperoxide.
Dentinox kun je er op smeren, daar zit lidocaine in en dat heeft een locale pijnstillende werking.
Je kunt ook aan de tandarts vragen of die een sterkere variant van Dentinox wil voorschrijven omdat Detinox voor baby's bedoeld is.
Waterstofperoxide en Dentinox zijn gewoon zonder recept bij de Drogist te koop