Er zijn dieet voor mensen met verzwakte milt maar wat als je helemaal geen milt hebt?

Zie ook https://www.vetvrij.com/overgewicht-door-verzwakte-milt.html

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Dit lijkt mij een vraag voor je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een speciale dietist
Ritsuka
7 jaar geleden
Als ik de gelinkte website lees klinkt het als pseudowetenschap
Cryofiel
7 jaar geleden
Inderdaad pure pseudowetenschap. Sterk alternatief georiënteerd.
Cryofiel
7 jaar geleden
Ik vraag me zelfs af of "verzwakte milt" wel bestaat.
Erna55
7 jaar geleden
Nee, een verzwakte milt bestaat niet. De hele bron staat bol met louter onzin. :
----Het miltsysteem is erg belangrijk in ons lichaam voor de warmtehuishouding en de vethuishouding.
Hoe goed onze spijsvertering werkt, is geheel afhankelijk van de warmte energie die het miltsysteem afgeeft.
Als er een tekort is aan deze energie, dat onder andere kan komen door teveel thermisch koud voedsel zal de spijsvertering niet optimaal functioneren en verloopt dit proces moeizaam.
Dit kan leiden tot verschillende klachten waaronder het koud hebben.
Sommige mensen worden er zelfs dik van. Bij de meeste afslankdiëten eet je allemaal producten die het lichaam koud maken. ----------

Antwoorden (1)

Zonder milt kun je prima leven, alleen ben je vatbaarder voor infecties en die kunnen ernstig verlopen. Een milt speelt namelijk een belangrijke rol in de afweer tegen infecties. De lever kan dit gedeeltelijk overnemen, maar dat is niet altijd voldoende om problemen te voorkomen. Door middel van vaccinaties en antibiotica kan iemand zonder milt zich tegen infecties beschermen. Een dieet heeft hierbij geen functie.
Amadea
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
+ Dat het verhaal waar vraagsteller naar verwijst een onjuiste bron is, blijkt al snel wanneer je probeert te begrijpen wat ze nu eigenlijk bedoelen. Bijjvoorbeeld het hele verhaal dat de milt "warmte-energie" zou afgeven - pure onzin, maar dat zie je alleen als je enig besef hebt van hoe het menselijk lichaam functioneert.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kun je alleen uit de term 'verzwakte milt' al afleiden. Hoef je niet voor op die link te klikken :-P (heb ik ook geen zin in trouwens) +
Erna55
7 jaar geleden
Plus.