Als je maar gek genoeg doet.
Jezelf flink verminken en zorgen dat je een gevaar bent voor jezelf en anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" luidt een Nederlands gezegde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, je wilt het puur voor de lol?
Dan bel je toch met die inrichtingen:
Hallo hebben jullie nog een isoleercel vrij, waar ik mij vrijwillig en een voor -door mij te bepalen- periode vrijwillig in een dwangbuis kan laten fixeren?
Die zien je aankomen.
Die hebben het al druk genoeg met de echt gekken. Ga een opleiding verpleegkundige psychiatrie doen. Dan heb je kans dat dat er bij zit.
Misschien bij 1 of andere sm clubje dat ze zo'n kamertje hebben ingericht. je kunt het allicht proberen. (dit is echt een serieuse antwoord!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn plekken waar je je vrijwillig kan laten opnemen; dit houdt in, niet onder dwang en je mag ten alle tijden de kliniek verlaten.
Dit kan via een psychiater of psycholoog (waar je onder behandeling moet zijn).
Je moet dan wel als psychisch ongezond gezien worden door je psych, en deze moet het idee hebben dat de patiënt hier baat bij kan hebben.
Ik weet dat dit in elk geval bestaat voor jongeren, bij het Triversum.
Of dit ook voor volwassenen het geval is, dat weet ik niet.
Als je gezond bent of niet heel erg goed kan doen alsof je psychisch niet in orde bent, dan kan je het wel vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen over hotels die in een voormalige gevangenis zitten, en waar je dan dus een nachtje in de gevangenis kan slapen. Je hebt dat soort hotels die gewoon luxe zijn en met de vrijheid van een normaal hotel, maar er zijn er ook die gericht zijn op mensen die eens willen ervaren hoe het is voor een gevangene. Zij krijgen dus min of meer een zelfde behandeling als mensen in een echte gevangenis, geen vrijheid, gevangenisvoedsel etc.
Misschien vind je zoiets ook wel interessant?
Ik heb helaas geen links, alle die ik op internet kan vinden zijn gewoon normale hotels in gevangenisgebouwen, waar je gewoon kan doen en laten wat je wilt, alleen met een grappig gestreept pakje, dus dat is echt heel anders dan wat ik bedoel.

Ik weet niet of je dat soort dingen ook hebt met psychiatrie. Ik kan me voorstellen dat het vastgebonden worden in een dwangbuis echt zo'n vreselijke ervaring is, dat het onverantwoord is om mensen dit onnodig te laten meemaken, dat je er echte trauma's aan over zou kunnen houden, en ze dit daarom niet aanbieden.
De verhalen die ik lees van mensen die dit zelf hebben meegemaakt, geven telkens aan dat het zo enorm vernederend en frustrerend is, dat ze het echt als een hel omschrijven. Dus of het verstandig is om uit te proberen, weet ik niet, als je het vrijwillig doet, is het waarschijnlijk veel minder heftig voor je, maar misschien doet het je nog steeds veel kwaad.
Aan de andere kant is het ook wel weer misschien goed voor mensen die in de psychiatrie werken om een beetje te weten hoe het voelt, zodat ze wat beter nadenken of een situatie wel echt ernstig genoeg is om een dwangbuis nodig te hebben of niet, en zodat ze diegene die vastgebonden is/was, beter kunnen helpen.

Maar ik weet dus geen plekken voor je waar het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fixatie moet mogelijk geacht worden als je een kennelijk gevaar voor jezelf vormt.

Wanneer dit het geval is, kun je je in een inrichting laten opnemen via een deskundige, een pschychiater dus.

Wanneer hij/zij mèt jou dan wel zonder jou tot gevolgtrekking komen dat je inderdaad een bedreiging voor jezelf zou kunnen zijn, wordt eventueel tot fixatie overgegaan.

Men is momenteel toch wel een beetje terughouderd met het toepassen ervan geworden vanwege het vele maatschappelijk protest van de afgelopen tijd.

Groetjes,

Ton