Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik de heel nacht door elk half uur de wekker zetten zonder dat ik er overdag problemen mee krijg?

ik heb een jong vogeltje gevonden die ik om het half uur 14 uur per dag eten moet geven en aan gezien is overdag werk zou ik dit het best snachts kunnen doen. kan ik hier erge problemen mee krijgen overdag?
om de 20 minuten kan ook in de vorm van heel veel powernaps

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor 1 nacht zal dat geen kwaad kunnen, maar als dat je dat een langere periode vol moet houden, lijkt me dat niet bevordelijk voor je nachtrust en zul je na een paar dagen volledig gesloopt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jij zult dat zelf wel overleven voor enkele nachten, maar het vogeltje niet! Een jong vogeltje moet overdag gevoed worden, van zonsopkomst tot zonsondergang. Als het donker is zal het vogeltje slapen. Ga je het 's nachts telkens wekken om te eten, dan raakt het hele ritme verstoort. Een jong vogeltje kan daar niet tegen, die gaat niet overdag zijn slaap inhalen. Bovendien zal het 's nachts niet goed eten. Het komt dan zowel slaap als eten tekort.

Kun je niet zelf voor het vogeltje zorgen, breng het dan naar een vogelopvang of iemand die er wel voor kan zorgen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Van mij een plus, maar aanmerking op de laatste alinea: het gros van de vogels valt onder bescherming en het is wettelijk verboden het diertje onder je te hebben en te verzorgen. Ook doorgeven aan een andere particulier is verboden. Rap naar een VOC met het diertje. Je ziet al wat een vragen er over gesteld worden, en vaak wordt ook totaal ongeschikt voer gegeven. Triest en egoïstisch.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding