Geld problemen(zie uitleg) ?

Wat als je ongeveer 10.000 euro schulden hebt, huur moet betalen(achterlicht met rekeningen). En je alle instanties af bent gegaan (zoals 'recht op je geld' enzo)
En je nergens recht op hebt, omdat je volgens hun nu 'te veel verdient' voor hulp?
Je kan wel in de schuldsanering gaan, maar zelfs dan houd je maar 50 euro per maand over in deze situatie.
Is er hier voor nog een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan hetvolgende doen. Het bureau voor schuldsanering doet hetzelfde, maar je moet hun dan ook nog 10% van je inkomen betalen, plus je bijt drie jaar lang op een houtje.

Je schuld is 10.000.

Neem een baantje erbij voor s avonds. b.v een krantenwijk, telemarketeer, folders rondbrengen, seniorenoppascentrale, kinderen oppassen.
Stel je verdient hier per maand 300 extra mee. En je kan nog 100 euro opzij zetten. Dan kan je 400 per maand aan aflossen besteden.

Je maakt een lijst met alle schuldeisers. En je stelt ze voor om in 25 maanden alles betaald te hebben. Je maakt een nette brief die je aan allemaal stuurt, en je schrijft erin hoeveel per maand ze extra van je gaan krijgen.

Zo zal het ongeveer moeten. Misschien lukt het je wel om nog iets meer opzij te zetten, en dan ben je er eerder dan in drie jaar vanaf, hebt wat meer dan 50 euro per maand, en blijft baas over je eigen portemonnaie.

Als je het moeilijk vindt om zo n brief te schrijven, kan je een opzetje maken en hem bv door een bevriende secretaresse laten lezen en verbeteren (zonder taalfouten bv is beter).

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja, zo n humanitassteunpunt zou je nog kunnen helpen om het allemaal nog aanvaardbaarder te maken voor de schuldeisers!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel verstandig en praktische antwoord. En het werkt ook :-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt =)

Andere antwoorden (5)

Er in de avonduren een baan bij zoeken, bijv. in de horeca - het hoogseizoen begint, en op terrasjes zoeken ze vaak mensen...Zorgen, dat die schuldenberg zo snel mogelijk afneemt. Sterkte - het voelt vast heel naar voor je, nu...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vervelende situatie!

Ik weet niet hoe ver jij / een ander al in het traject zit, maar als iemand in principe nog verwijderd is van de schuldsanering, heeft Humanitas verschillende afdelingen in het land, die behulpzaam kunnen zijn bij het op orde brengen van de financiën.
Men wordt hierbij eventueel kostenloos geholpen, na inventarisatie van de problemen / knelpunten.

Kijk voor meer informatie bij 'bron'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je schuld hebt betekend dat er meer uitgaat als er binnenkomt. Dat gat moet je eerst dichten, anders worden je schulden alleen maar groter. Je kunt dan wel extra gaan werken, maar dat is dan dweilen met de kraan open.
Dus: eerst je eigen uitgifte onder controle krijgen. Afspraken maken met schuldeisers zodat het niet naar deurwaarders gaat anders heb je zo 20000 schuld.
Je zorgt dat je aflosbedrag incl al je vasten lasten bijna je complete inkomsten is. ( zoals je via de schuldsanering ook maar 50 per maand overhoud. )
Dan zoek je een bijbaantje om die €50 aan te vullen tot een voor jou aanvaardbaar bedrag.
Misschien kun je bv een kamer verhuren?
Dat is de goedkoopste manier om van je schulden af te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf in jou situatie gezeten,(geen 10.000)en ben bij een bewindvoerder terecht gekomen,je hebt dan recht op 50euro per week etensgeld het is geen vetpot maar ik was binnen een jaar van mijn schulden af,ik raad je wel aan naar een erkende bewindvoerder te gaan.deze wordt door een rechtbank gecontroleerd.misschien zit je in jou situatie er langer aan vast,maar je hoeft dan niet meer bang te zijn als de bel gaat ,of dat je afgelsoten wordt,een bewindvoerder regeld afspraken en aflossingen,wat je ook besluit ik wens je sterkte meis
groetjes sonja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je daartoe de kracht hebt zou je je eigen schuldsanering op poten moeten trachten te zetten.

Je stapt daarvoor naar als je schuldeisers en legt ze jouw situatie voor en vraagt hen jou een reeël voorstel te doen om de grootte van het bedrag van jouw schuld enigszins te verlagen.

Als je van allemaal een opgave hebt ontvangen, ga je bekijken welk bedrag je maximaal per maand kunt aflossen en verdeel dat naar evenredigheid tussen je schuldeisers. Het resultaat leg je hen allemaal voor met de vraag of ze accoord kunnen gaan met de door jou voorgestelde schuldsanering.

Gaan ze niet accoord..verzoek dàn nogmaals allen om een schuldvermindering.

Gaan ze wèl accoord..zorg dan dat je ze alle netjes en keurig op tijd betaalt.

Wat een bewindvoerder zou doen kun je ook zelf doen, hè..

Alleen zij zijn veel brutaler dan jij wellicht zou zijn..Ze zeggen met dàt bedrag ga je accoord..of je krijgt helemaal niets..

Sterkte en Groet, Ton