Witte lijntjes onder mijn voorhuid, wat is dat en hoe komt dat daar?

mijn voorhuid wil niet naar achteren komen de dokter zegt dat ik die elke dag zo ver mogelijk naar achteren moet treken en vandaag deed ik dat dus en er staan witte lijntjes onder mijn voorhuid weet iemand wat dat is en hoe dat die er komen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dat zal talg zijn, ook wel smegma genoemd.
Smegma is talg (witte, vettige huidsmeer) en soms ook wat spermaresten die zich hebben opgehoopt onder de voorhuid bij de eikel.

Smegma ontstaat als een jongen zijn piemel niet goed schoonhoudt. Dit kan jeul, irritatie of een infectie veroorzaken. Jongens moeten daarom hun piemel goed wassen met water waarbij de voorhuid naar achteren wordt geschoven.

Geen echt probleem dus, maar wel een reden om het daar goed schoon te houden. Door het smegma kan het een beetje gaan irriteren waardoor de voorhuid nog strakker komt te zitten. Dus elke dag tijdens het douchen gaandeweg je voorhuid steeds verder naar achteren proberen te halen; dan wordt je voorhuid ruimer en heeft smegma en irritatie geen kans.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Smegma
https://sense.info/nl/seks-abc/s/smegma
Toegevoegd op 02 mei 2020 15:15: tekst