Hhoeveel stikstof komt er uit een mechanische afzuiging per woning?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
crispy
3 jaar geleden
Lucht bestaat voor ca 79% uit stikstof, dus je zal denk ik iets anders bedoelen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat wil je weten?
Hoeveelheid N2-gas (zuiver stikstof), ammoniakgas NH3, stikstofoxiden (b.v. lachgas N2O)?
Wil je volume percentages in de afgevoerde lucht of grammen per m³ ?

Antwoorden (1)

in normale lucht zit behoorlijk wat stikstofgas. zie Wiki link.
Vermoedelijk bedoel jij de stikstof die vrijkomt bij bijvoorbeeld bouwactiviteiten, veeteelt etc.
De hoeveelheid die er uit het ventilatiesysteem komt is evenveel als wat je erin stopt. Zeem je de ramen met ammoniak of ga je vaak en langdurig naar het toilet dan veel stikstof. heb je veel planten dan waarschijnlijk minder die nemen namelijk stikstofverbindingen op.