Werkt verdovende crème tegen de pijn van het bloedprikken?

Goedeavond,
Ik ben echt al sinds klein meisje onzettend bang voor bloed prikken.
Huilend aan toe zit ik alsnog tot deze leeftijd inde stoel, nou kreeg ik als advies van de huisarts emla creme mee, nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die daar evaring mee gehad hebben en of het werkte en wat je wel en niet nog voelt
De beschrijving is erg duidelijk alleen weet ik dan niet wat ik moet doen als ik daar kom en de witte creme zit er nog op? Door diegene eraf laten halen, omdat je het erg dik moet smeren!

Alvast bedankt voor de reacties !

3 jaar geleden
2.6K
Pieterke
3 jaar geleden
Als je daar komt haalt men de witte crème er wel af als dat nodig is, of je haalt het er zelf af.Maak je daar maar niet druk om.
Pieterke
3 jaar geleden
Het is overigens zalf en geen crème lees ik net op internet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Pieterke
Als je goed leest op internet wordt het zowel als zalf en als crème gebruikt.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/lidocaine-met-prilocaine-op-de-huid?product=emla

Antwoorden (1)

Emla creme wordt veel gebruikt op de kinderafdeling in het ziekenhuis. Jonge kinderen zijn soms panisch voor een prik en die Emla-zalf helpt dus echt. Een van de componenten uit emla zalf (Lidocaïne) wordt ook veel gebruikt voor plaatselijke verdoving.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Pas op met het opbrengen. Het verdooft ook je vingers ;-)