veranderd je huid bij medicatie. ik slik concerta en depakine en merk dat mijn huid hier opeens heel heftig op reageerd?

ik heb een regelmatig leven en drink niet en roken is ook al minder geworden. ADHD en epilepsie zijn de diagnoses mbt de medicatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Een reactie van de huid kan wijzen op een overgevoeligheid voor bv medicatie. Neem contact op met je huisarts. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de bijsluiter van de medicijnen nog hebt zou je eens kunnen kijken of deze bijwerkingen bekend zijn. Anders raad ik je echt aan even naar de huisarts te gaan om het er eens met hem/haar over te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent waarschijnlijk overgevoelig of zelfs allergisch voor een van de ingrediënten in de medicijnen. Neem contact op met je huisarts. Hij/zij kan dan eventueel iets anders voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Het kan ook komen omdat je ziekte dusdanig is doorgezet dat het zelfs je huid beïnvloedt.

Ik zeg altijd dat de schoonheid van binnenuit komt. Letterlijk en figuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiesbeter is een betrouwbare site met gezondheidsinformatie, ook medicijnen. We zochten met Concerta, bij overgevoeligheidsreacties staat:

U kunt dan huiduitslag, jeuk of gewrichtspijn krijgen. In zeldzame gevallen ontstaat er koorts of een ernstige huidafwijking. Stop dan met het gebruik en raadpleeg uw arts. U mag dit middel in de toekomst niet meer gebruiken. Geef daarom aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor methylfenidaat. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit middel niet opnieuw krijgt.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan
een vriend van mij moest dipiperon nemen en zijn tepels zijn beginnen uitsteken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan een verandering van de huid teweeg brengen. Ook al staat dat niet op de bijsluiter. Misschien is het een voorbijgaande kwaal maar het kan ook blijvend zijn.
Als ik jou was zou ik de arts die dit voorgeschreven heeft hier op wijzen. Mogelijk heb je een allergie voor een van de bestanddelen in de medicatie. Of is het de combinatie van die twee middelen.
Dus: arts inschakelen!