Komt boeren ook door stress?

In mijn vorige vraag vroeg ik al of mijn problemen overgaan,alles komt door stress en angst.het is nu al een week ofzo zo al aan het gaan.ik moet ook steeds boeren en er komt maagzuur omhoog.komt dit ook door stress? En slijm in mijn keel ook?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Er is ook zo'n probleem dat ik nu het gevoel heb dat ik steeds verslik in slijm in mijn keel enzo.ik denk dat ik een kleine verkoudheid heb opgelopen en ook stress heb.
Pieterke
2 jaar geleden
Door stress kan je heel veel lichamelijke klachten krijgen maar ik denk dat je toch beter even naar de huisarts kan gaan. Of als hij/zij een telefonisch spreekuur heeft even bellen. Hij of zij kan je alles uitleggen en advies en zonodig behandeling geven.

Antwoorden (2)

nee, boeren ontstaan doordat je lucht hapt. dat kan bijvoorbeeld komen omdat je smakt of dat je prik drinkt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja, dat kan.
Boeren kan onder meer veroorzaakt worden door het inslikken van lucht. Dit doet ieder mens bij praten, eten en drinken, maar sommige mensen slikken heel veel lucht in. Dit noemt mer aerofagie. De oorzaak hiervan ligt vaak bij verkeerd ademen, gejaagdheid, stress, veel kauwgom eten, snel eten of drinken en roken. Vaak zien we een verhoogde spierspanning in de hals.
Wanneer mensen verkouden zijn komt boeren ook vaker voor. Dit komt omdat de manier van ademen en slikken dan anders is.

Adviezen om het boeren te beperken:
• eet en drink rustig in een goede houding
• vermijd het eten van kauwgom
• stop met roken
• let op uw voeding en vermijd producten die het boeren verergeren
• leer omgaan met stress

Raadpleeg altijd uw huisarts indien:
• u zich voortdurend misselijk voelt
• het boeren gepaard gaat met braken
• er voortdurend sprake is van een opgezette buik
• er onverteerd voedsel bij het boeren omhoog komt
• de boeren die u laat stinken
SimonV