Is er een gehoorapparaat die storende geluiden in een rumoerige omgeving weg filtert?

Is er een gehoorapparaat die storende geluiden in een rumoerige omgeving weg filtert? Bijvoorbeeld bij verjaardagen of vergaderingen kan ik een gesprek al gauw niet volgen omdat ik alle stemmen en overige geluiden door elkaar hoor. Ik meen me te herinneren dat er eens reclame werd gemaakt voor zo'n apparaat. Zo ja, wat is de naam van dat gehoorapparaat (er zijn zoveel verschillende) en bij welke audicien is deze verkrijgbaar?

een jaar geleden
1.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Probleem zal zijn het herkennen wat "storend" is.
Met ruis (statische ruis) onderdrukking zijn er wel.

Antwoorden (1)

Ja. Alle digitale gehoorapparaten reduceren storende geluiden. Dit proces verloopt volledig automatisch. Je hoeft dus zelf helemaal niets te doen.
Bij conversaties in een druk restaurant is het overigens zelfs voor iemand die normaal hoort niet eenvoudig om zich te concentreren op de stem van zijn of haar gesprekspartner.
Voor moeilijke of specifieke luistersituaties ‒ bijvoorbeeld in een restaurant of bij het luisteren naar muziek ‒ hebben toestellen verschillende programma's. Ze hebben ook meerdere frequentiekanalen, zodat de geluidsversterking individueel kan worden aangepast.
SimonV
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
@SimonV het is en blijft altijd moeilijk als je een gehoorapparaat nodig hebt. Niets is helemaal goed of perfect. Daarnaast ligt het ook nog aan je gehoor probleem in hoeverre je geholpen kan worden het is nooit 100 procent.