Waar kan deze hoofdpijn vandaan komen? zie toelichting

Vorige week ging ik ´s avonds een spelletje spelen en ging pas om 03:00 naar bed.
Sinds die nacht heb ik elke dag hoofdpijn.
Geen prangende hoofdpijn maar een zeurende, zeg maar. Als ik een trap af / op loop voel ik hem, als ik iets pak dat op de grond ligt ook. Maar anders voel ik hem niet echt, maar ik merk wel dat ik me niet super voel.
Me normale ritme is om 08:00 wakker en 24:00 naar bed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vocht tekort. Je bent zowieso iets moe, vanwege het warme weer. En bij het late avondje vast iets gedronken met alcohol en of caffeine. En de laatste dagen niet extra gedronken. Grote kans dat je nu een tekort aan water hebt. Drink vandaag 2 liter minimaal, neem een beetje zout tot je, en ik denk dat je probleem opgelost is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt me niet dat je van 1 keer een nacht laat naar bed, dagen hoofdpijn hebt.
De hoofdpijn zal wel een andere oorzaak hebben, last van de warmte een voorhoofdholte ontsteking of pijn door een verkramping van spieren, doordat je vaak in een zelffde houding zit achter je pc bijvoorbeeld.
Maar voor de echte oorzaak zal je toch eens langs de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet wel heel vaak in dezelfde houding op het werk en thuis.
Thuis op een oude bank maar op het werk zit ik arbo-veilig :) Misschien is dat dan een oorzaak.
Waarschijnlijk is het spanningshoofdpijn. Dit wordt veroorzaakt door spierspanningen in de nek (Hals), schouders en het hoofd.
De hoofdpijn is vakk het gevolg van spanningen, bijv. thuis, op school op het werk. Het kan ook komen door een verkeerde houding of te weinig wisselen van houding, door moeheid, slecht slapen of ergens tegen opzien. Ik denk dat je het in jouw geval moet zoeken in een verkeerde houding achter jouw PC. en misschien was het een spannend, ingespannen spelletje wat je te lang achter elkaar gespeeld hebt, waardoor je te lang in dezelfde houding hebt gezeten.Door te ingespannen naar je beeldscherm te kijken kan je ook nog eens hoofdpijn krijgen.

Bijna iedereen heeft wel eens spanningshoofdpijn. Dit kan
soms een paar dagen aanhouden,maar het komt zeer zelden voor dat iemand elke dag last heeft van spanningshoofdpijn. Als het te lang duurt, zou ik toch maar even bij de huisarts langsgaan. Een infectie of verstopping van je bijholtes of luchtwegen heb je zomaar ineens.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een infectie of verstopping van je bijholtes of luchtwegen heb je zomaar ineens." Heb je hierbij nog meer symptomen dan alleen hoofdpijn?
Doordat je aangeeft dat je met name klachten ondervindt op het moment dat je je inspant, denk ik niet dat het spanningshoofdpijn is of een directe oorzaak is van het laat gaan slapen.
Wel kan het een indirect gevolg zijn. Doordat je je normal ritme hebt doorbroken, kan het zijn dat je daardoor is vatbaarder bent voor een infectie, die al aanwezig was, maar tot uiting is gekomen doordat je (te) laat ging slapen.
Door een infectie kan het ook goed zijn dat je je daardoor nu niet super voelt.

Maar dit is lastig om vast te stellen, het beste is even met jouw klachten een afspraak maken bij de huisarts. Indien het een infectie is, kan hij/ zij een antibioticum voorschrijven en is het binnen no-time weer over.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meer als 30 soorten hoofdpijn ! Mogelijk heb je je te zeer aangestrengd , en misschien je ogen te zeer overbelast , en te weinig nachtrust ? Het kan spierspannings hoofdpijn zijn ! Dat kan mede door de biologische klok in je zelf veroorzaakt zijn . Gaat dit niet weg , toch even laten onderzoeken . Gr.

Toegevoegd na 5 minuten:
Spierspannings hoofdpijn komt van de aanhechting van de spieren aan de schedel . Als die te zeer onder spanning staan door een bepaalde houding kun je krijgen !