moet ze hier bang voor zijn?

mijn tante heeft net wat gevoeld alsof de iets knapte in haar hoofd ze kent iemand die dat ook had en die had een hersenbloeding en is de aan overleden en ze is bang dat ze het ook krijgt.
als je iets voelt knappen krijg je vrij wel daarna gelijk klachten van een hersenbloeding of kan dat later ook nog en wat kan het anders wezen?
ze is nog jong 32 jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
ze heeft ook geen klachten verder alleen een beetje druk op het hoofd maar geen hoofdpijn en ze voelt alles geen scheve mond enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.1K

Antwoorden (10)

Ze kan beter voor de zekerheid even naar de huisarts toe gaan.
13 jaar geleden
Ja. Als er iets geknapt in haar hoofd moet ze zichzorgen maken. Ze had eigenlijk al bij de huisarts moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hersenbloeding krijgt, merk je voorzover ik weet meteen de gevolgen. Vaak heb je vooraf erge hoofdpijn of ben je enorm misselijk.
Heel goed mogelijk dat sommigen ook knappen voelen, maar dat is mij niet bekend.
Wat ik wel weet, is dat mensen die antidepressiva slikken, dikwijls klagen over knapgeluiden in het hoofd. En dan vooral in een periode dat de samenstelling, sterkte / hoeveelheid gewijzigd wordt.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar toen een zusje ging minderen met zo'n medicijn, liep ze steeds met de handen aan het hoofd vanwege dit verschijnsel. Volgens haar psychiater was dit niet raar of verontrustend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel zaak om het goed in de gaten te houden lijkt me. En ik ben met Jelle eens dat een bezoekje aan de huisarts geen luxe is hier! Meten is weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hersenbloeding (CVA) kan of komen door een aneurysma (uitstulping in bloedvat knapt) of voor een verstopping. Een verstopping hoor je niet, en het lijkt me zeer sterk dat je een aneurysma wel hoort. Nog nooit iemand over gehoord.
Zijn vaak eerst de symptomen (uitval van gevoel en spierkracht in een lichaamszijde) die je merkt, en niet zozeer een knappen in het hoofd.
Knap kan soms ontstaan door drukverschil tussen in het lichaam en buitenlucht (zijn vaak de trommelvliezen) of het kaakgewricht wat even niet lekker loopt.

Lijkt mij dus een onschuldig iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tante heeft vogens mij geen hersenbloeding gehad.Misschien heeft dat gevoel in het hoofd met de warmte en het teveel aan ozon in de lucht te maken.
Ik zou me geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is absoluut iets om even de dokter voor te bellen, je hoofd is toch een nogal belangrijk deel van je lichaam.

Een hersenbloeding lijkt mij overigens erg onwaarschijnlijk, maar het gaat er niet om wat mijn amateuranalyse is. Het gaat erom wat de professionele beoordeling van een arts is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht heeft ze een TIA gehad:

De bloeddoorstroming van een (groter of kleiner) deel van de hersenen wordt even onderbroken door een niet nader gespecificeerde oorzaak (meestal een stolseltje).
Maar aangezien ze geen klachten heeft is er misschien niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A.U.B. direkt naar de dokter, ik ken dat verhaal van mijn moeder, later bleek haar oogboldruk te hoog en doordat ze er mee is doorgelopen is ze zo goed als blind geworden.
Dit hoeft bij je tante niet zo te zijn maar ga nu a.u.b. direkt de dokter bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch voor de zekerheid maar even langs het ziekenhuis.
Om even een hersenfilmpje te laten maken.
Dat doet geen pijn. En ze kunnen daar dan op zien...of het iets ernstigs is of niet.
Beter maar zeker weten dat het goed is...dan in twijfel en angst te blijven zitten.
Heel veel sterkte he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoort er vaker van en heeft vaak met de ademhaling te maken. Als je erg veel kracht zet en niet goed ademt, bouwt zich de druk in je hoofd op. Als deze druk te hoog wordt, kan een adertje klem komen zitten of opgerekt worden. In het extreemste geval knapt een adertje, maar dit is meestal niet het geval. het gaat hierbij om haarvaatjes e.d. dus geen belangrijke aders/slagaders.
Wanneer je het voelt, kan je beter even niets meer doen, even gaan liggen en goed ademen ( niet overreven) om alles weer te ontspannen en goed van zuurstof te voorzien. Het kan dus zomaar voorkomen dat je iets voelt knappen bij het persen op de wc. bijv. Dit zullen veel mensen wel herkennen. Zodra je geen hoofd/nekpijn eraan overhoudt of misselijkheid, is er niets aan de hand. Een TIA merk je meestal snel. Vaak verlamt dan een deel van het gezicht en de spraak/reactie is verontrustend.Als dit door het knappen zou zijn, dan was het inmiddels wel gebeurd. Bij een hersenbloeding heb je zware hoofdpijn en/of nekpijn en ben je vaak al niet meer goed aanspreekbaar.
amc