Vandaag nog even een pleister eromheen, om hem te fixeren. Morgen naar de dokter. Die zal kijken naar de oorzaak en er een therapie voor zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

niet eraf halen maar bescherm de nagel tot hij eraf groeit
doe er een leukoplast pleister omheen
de kans op een infectie is erg groot wanneer je de nagel verwijderd en je kan je nagelbed beschadigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een paracetamol tegen de pijn en plak een pleister losjes over je teen voor veiligheid. Over een paar dagen valt je nagel eraf en groeit er een mooi nieuw nageltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niets, de nieuwe groeit er al onder, als die ver genoeg gegroeid is valt de oude er wel af. Duurt wel lang.
Maar in ieder geval niet zelf eraf gaan trekken, kun je beter de ha laten doen dan
anneliez
13 jaar geleden
Niet zelf gaan peuteren daar kun je infecties van krijgen.
Het lijkt me verstandig om er morgen even naar te laten kijken bij je huisarts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een loslatende teennagel kan het gevolg zijn van een op zich onschuldige schimmelinfectie onder de nagel. Gewoon laten zitten en fixeren met een pleister of iets dergelijks om te voorkomen dat de nagel losscheurt bij stoten. Heb je verder geen klachten dan kun je afwachten op de natuur die zijn werk doet. Blijft de pijn of heb je andere klachten dan moet je ruggespraak met de huisarts plegen. Mogelijk moet de nagel toch verwijderd worden. Dat is een klein klusje dat de huisarts graag voor je zal doen.