Dit lijkt me nou typisch een vraag om te stellen aan degene die je de ritalin heeft voorgeschreven, dus de psycholoog of de psychiater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan zeker. Of het een gezonde combinatie is vind je in de bijsluitenr van je medicijnen en in geval van twijfel vraag je de apotheek of behandelend arts. Niet het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat middelen als paracetamol en aspirine vrij onschuldig zijn in kleine doseringen... je mag dat ook tijdens de zwangerschap gebruiken... maar om op zeker te spelen: vraag het je apotheek of arts... bij de apotheek hebben ze er ook voor gestudeerd en er is er altijd wel een open...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritalin werkt als cocaïne in op de hersenen. De pijn die dat veroorzaakt onderdrukken met paracetamol lijkt mij niet verstandig.

De pijn is er immers niet voor niets, het geeft aan dat er iets niet goed gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn, voor zover ik weet, geen interacties bekend tussen ritalin en pijnstillers als paracetamol, hoewel je paracetamol ook weer niet als een volkomen onschuldig middel moet beschouwen. Gebruik dergelijke pijnstillers nooit langer dan een paar dagen achter elkaar, in ieder geval niet in hoge doseringen.