Hoe krijg (en houd ik) slijm op een veilige afstand van mijn stembanden?

Dat kan ik morgen natuurlijk niet gebruiken, bij mijn auditie... :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval succes!!
Rieneke1
13 jaar geleden
veel succes november!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ons nog even weten hoe het geweest is, zit hier al de hele dag te duimen ;-)

Het beste antwoord

Heb jij morgen die auditie voor The Voice toch? Spannend!

Ik zou geen melkproducten eten of drinken. Deze zorgen voor meer speeksel en slijmproductie.

Ook zou ik morgenochtend geen normale thee drinken. In thee zit 'theïne'. Mijn zanglerares vertelde me voor een zangtentamen dat dat slecht is voor je stembanden. Verwarrend, want je zou júist denken dat een simpel kopje thee goed is.

Vroeg naar bed en héél veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer zo min mogelijk te snuiten, ophalen, niezen, keelschrapen, snurken en hoesten want dit is allemaal slecht voor je keel, en ook voor je stem!

Je kunt het slijm verwijderen door zoveel mogelijk, of te slikken, of door het juist 'uit te spugen'.

Verder zijn er nog bepaalde mental crèmes die je op je keel kunt smeren, en je kunt stomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mental cremes, psychedelisch!
Even uit de buurt blijven van zuivelproducten, genoeg water drinken, en je stem in de gaap-stand houden tot je aan de beurt bent.
Ga er voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja hoor, 4 jaar stemvorming, 6 jaar koorervaring, 2 jaar in 'n duo gezongen, doe stippel maar een min, die weet er niks van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je niet opfokken, stippel, een anonieme min betekent niets dan dat iemand graag minnen zonder reden uitdeelt. Het heeft niets met jouw antwoord te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in, maar soms...
niet roken of bij mensen in de buurt staan die roken
geen melk en zuivel producten gebruiken
en voor t slapen gaan even de keel gorgelen met mondwater
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kop groene thee met honing.
Altijd goed voor je keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je neus ademhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink water met citroensap. Als je zuivelproducten gebruikt, neem dan alleen zure. Succes met je auditie!