Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als een peutertje een stuk ballon inslikt , kan dit kwaad of komt het er vanzelf weer uit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan hoe groot het stuk is. Als hij of zij een hele ballon ingelikt heeft dan zou ik toch even naar de dokter gaan. Een klein stukje van een vierkante centimeter, daar zou ik me niet zo druk om maken, komt er vanzelf weer uit.
Als je het niet vertrouwd of als het kind buikpijn krijgt dan natuurlijk altijd even naar de dokter gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je denkt dat je peutertje een stuk ballon inslikt.. zou ik snel naar de dokter gaan! Ik ben kinderverzorgster en
een ballon is het gevaarlijkste speelgoed dat er is! indien dit stuk de luchtwegen afdekt.. kan het enorm gevaarlijk zijn.. ik zou dat stuk er maar snel laten uithalen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het maar een klein stukje is zou ik mij daar niet teveel zorgen om maken zéér waarschijnlijk komt dat er morgen via de stoelgang gewoon weer uit.Kleine kinderen eten zeer waarschijnlijk dikwijls eens iets op dat we zelfs nooit hebben gezien.Ik zou zeker niet panikeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan in principe geen kwaad; wel de stoelgang in de gaten houden; als tie 2 dagen geen ontlasting heeft zou ik wel naar de dokter gaan. Misschien veroorzaakt het een verstopping.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat die ballon kwaad wordt, maar ik zou het wel in de gaten houden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste gevaar is al geweest dat het stukje ballon in de luchtpijp komt, anders had je dit al niet geschreven. Het zal via de natuurlijke weg het lichaam verlaten, als je het zeker wil weten moet je de ontlasting door zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding