Is het raar dat ik zo graag alleen thuis ben?

Het is niet zo dat ik geen vrienden heb, en heb ook een vriend, maar ik kan dagenlang alleen thuis zijn, zonder iemand te zien of te bellen en daarvan genieten. Ben ik een rare snuiter daardoor?
Ik ga ook gerust alleen op vakantie zonder me eenzaam te voelen. Heerlijk vind ik het, precies doen wat ik zelf wil.

13 jaar geleden
22.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ben er heel erg jaloers op hoor want ik vind het juist heel moeilijk om alleen te zijn.

Antwoorden (21)

Nee hoor. Ik vind dit normaal en herken het helemaal. Heerlijk, een paar dagen geen mensen zijn, en je eigen ding doen.
Het zien van mensen wordt soms wel eens overschat; Je ziet hordes mensen die hun hele leven baseren op het met mensen samen ziojn, en alle eigenwaarde halen uit de reacties van anderen. Het ook alleen gelukkig kunnen zijn is in mijn ogen een zegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook! Bij mij komt het omdat ik mijn hele jeugd constant omringd was door mensen. 's Ochtends de hele ochtend met mijn hele familie aan de tafel, dan op school de hele dag, daarna thuis (mijn ma werkte 's avonds) en de rest van de avond. Misschien dat dit ook bij jou de oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet er niet aan denken. hele dagen alleen. enkele uren, alla, dat helpt wel eens om je gedachten weer te ordenen. maar hele dagen? nou nee.
ik kan me overigens wel indenken dat je dat wel wil. niet iedereen is zoals ik. ik hou van gezelligheid en dat kan toch het beste bereikt worden in een groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Snuffel;

Als je daarom een rare snuiter bent sta je in elk geval niet alleen. Ik vind het zelf ook geweldig om soms lekker op mezelf aangewezen te zijn. En zo vreemd is dat niet, want als je zelf niet je beste gezelschap kunt zijn heb je eigenlijk een groot probleem. Blijf altijd je eigen beste vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, ik kan me prima alleen vermaken. Meestal heb ik ook geen zin in al dat sociale gedoe.
Mensen vinden dat soms raar, omdat ze zelf niet zo zijn, en alles wat afwijkt van de (eigen) norm wordt raar bevonden.
Als jij je daar gelukkig bij voelt, lekker zo blijven! Niet gaan veranderen omdat anderen dat willen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, voor mij ook herkenbaar, jammer dat mensen het vaak niet begrijpen dat je je alleen goed kan vermaken en je je eigen gezelschap prettig vind. Ik antwoord daar ook vaak mee als er een opmerking over gemaakt wordt.
Ik ben niet alleen, ik ben met mezelf en daar kan ik zo goed mee opschieten.
Niet dat mensen het dan wel snappen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ helemaal mee eens.
Nee dat is niet raar, het is heerlijk om dat te kunnen.
Zelf ben ik 30 jaar getrouwd en mijn man is nog wel eens weg, dat verschilt in tijd soms 1 nacht en soms 3 weken en het gekke is dat ondanks dat ik stapel op hem ben, ik me prima vermaak.
Mijn kids vinden dat vreemd en maken zich zorgen over mijn wel of niet op tijd eten enz.
Ze nodigen me dan ook vaak uit en hoe lief ook, ik maak daar amper gebruik van.
Alleen zijn is gewoon af en toe fantastisch, niks hoeven en niks moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet raar echt niet, heerlijk zelfs alleen zijn !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een bevoorrecht mens! Niet veel mensen kunnen goed 'bij zichzelf' zijn. Je bent waarschijnlijk een heel stabiele persoonlijkheid. Van deze eigenschap zul je je leven lang plezier hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb die quality time voor mezelf ook echt nodig. Heb nu 2 dagen helemaal alleen, man werkt in het buitenland en ik heb mijn dochter naar oma gebracht en heerlijk alleen...kan er echt van genieten.
Ben wel behoorlijk aan het rommelen in huis, dingen aan het uitzoeken waar ik -als er meer mensen om me heen zijn- niet aan toe kom.
Mijn telefoon neem ik niet op als ik niet zie wie het is of als ik er geen zin in heb.
Heerlijk, echt even tijd met en voor mezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heerlijk snuffel!..geniet jij hier ook zo van?..ik ook..en met ons denk ik wel meerdere mensen,alleen komen deze er misschien niet zo eerlijk vooruit!.....jij tankt bij door helemaal terug te komen bij jezelf...jammer voor diegene die jou dan een vreemde snoeshaan vinden,..zij weten niet wat ze missen!!..lekker doorgaan met energie tanken zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn en helemaal niets meer te moeten. Je eigen dingen doen en het klinkt misschien raar maar ik maak het dan ook voor mezelf gezellig. Doe mijn dingen die ik leuk vind, kook en eet lekker. Ik vermaak me zeer goed in mijn eentje. Ik persoonlijk vind er dus niets raars aan vind je niet vreemd, anders was ik dat zelf ook. Kennissen genoeg waar ik mijn tijd kan slijten, maar meestal kies ik gewoon voor only the lonely en dat bevalt me prima. Misschien is het ook het idee dat je niet alleen hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in elk geval veel meer mensen die zich prima alleen kunnen vermaken. Zolang je óók met mensen om kunt gaan, lijkt me daar niets mis mee.
Niet alleen kunnen zijn (doordat je altijd gezelschap hebt) of juist niet alleen willen zijn lijkt me veel naarder.
En alleen op vakantie gaan kan je reuze veel vrijheid geven om te gaan en te staan waar je wilt, en als je behoefte hebt aan contact is een praatje zo aangeknoopt - heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen met je gedachten. Lekker de dingen doen die jou interesseren op de tijden die jou past zonder stoorzenders (mensen) die als vanzelf invloed op je dagritme uitoefenen. Alleen maar absoluut niet eenzaam.
Het is helemaal niet raar dat je dat lekker vindt en zo
te lezen hebben meer mensen dat.

Jij hebt geen mensen nodig om het leuk en gezellig te hebben. De meerwaarde van het leven zit bij jou niet persé in de interactie met mensen. Voor de meesten is dat echter wel zo, wat dat betreft hoor je wel bij een minderheid, maar je bent geen uitzondering.

Ik zelf pas ook prima in jouw categorie, vandaar dat de vraag mij opviel, maar ik hou op zijn tijd ook erg van gezelligheid met anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook heerlijk om soms eens een poosje alleen thuis te zijn. Lekker je eigen dingen doen, ongestoord lezen of muziek luisteren, niet de noodzaak om met iemand te moeten praten als je daar geen zin in hebt. We leven in een maatschappij waarin het raar of zielig wordt gevonden als je (tijdelijk) geen gezelschap hebt. Mensen worden overvoerd met en raken verslaafd aan MSN, SMS, Email, Twitter, bellen en noem maar op. Doe je daar niet aan mee, dan vinden veel mensen je een outsider. Maar wees gerust, dit is niet abnormaal, het is gewoon jouw persoonlijke voorkeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, door al deze antwoorden blijkt wel dat het helemaal niet zo raar is dat je dagenlang alleen kunt zijn en daar ook van geniet.
Misschien kunnen we met zn allen een club oprichten en dan elke week een keer bij elkaar komen? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan echt genieten van mijn huis, mijn privacy en de rust.....een stapel boeken in huis ....heerlijk..persoonlijke ruimte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is helemaal niet raar. De ene persoon houd ervan om in een groot gezelschap te zijn, terwijl de andere persoon er juist van houdt alleen te zijn.
Ik houd er ook van om alleen te zijn, niemand die je dingen vraagt, niets wat je perse moet doen, héérlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals ik wat ik noem een "kluizenaars-type" en die heb je door de eeuwen heen. En nee, je hoeft daarvoor niet in een grot te wonen en je baard laten staan (ik als vrouw lukt dat nieteens)
Schijnt dat je tegenwoordig veel vrienden moet hebben met vele sociale verplichtingen. Mij niet gezien hoor!!!
En zoveel mensen evenzoveel wensen is dus helemaal niet raar. Ik vind het eerder raar dat er mensen zijn die het raar vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou willen dat ik iets meer alleen was!
Heerlijk, in mijn eentje naar een meer of bos rijden en de hele dag lekker alleen zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zalig is het,ik wordt gestoord als er mensen om me heen zeuren en praten dwars door de tv en computer heen

nooit meer alleen is een utopie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Jealous* Er komt geen dag voor dat ik alleen ben, ik heb een gezin ... Ik benijd de mensen die dat wel kunnen ^^ Ik vind het ook heerlijk en nee hoor er is niks geks aan... Zolang jij doet waar je je happy bij voelt is niets gek, ook al ga je op je kop staan wachten tot je kousen afzakken :) Enjoy it ^^