waarom zijn mensen die stoppen met roken zo bang dat alle plezier in hun leven voorgoed voorbij is?

en wat moet je doen ipv van ter roken om die momenten van rust en gezelligheid te verkrijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (10)

ik ben alweer een aantal maanden geleden gestopt met roken
en ik heb zoethoutjes gegeten tot ik er misselijk van werd
na t eten direct een zoethoutje tussen mijn vingers om de leegte op te vullen en schijnroken op een zoethoutje
ik heb meer lucht dan voorheen
mijn eten is lekkerder en me gordijnen stinken niet meer naar de rook
en ik heb meer plezier..omdat ik nu alle rokende familieleden op t balkon zie roken omdat ik t binnen niet meer wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien missen we dan het buiten roken en moeten we voortaan saai binnen zitten. ;)'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sigaret is je maatje, je beste vriend, je steun en toeverlaat.
Lees het boek Alan Car eens die beschrijft dit heel duidelijk.

Van je goede vriend wil je geen afscheid nemen, je gaat er al snel vanuit dat het leven zonder die goede vriend niet leuk meer is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +1!
Omdat de sigaret hun beste vriend is en bij alles wat ze beleven een peukie opsteken. Bij gezellig koffiedrinken hoort een sigaretje want dat is al jaren zo. Er zit ook een klein duiveltje in hun hoofd die ze dat verteld. En wat moet je doen om die momenten van rust en gezelligheid zonder sigaret te krijgen? Afkicken! En ik kan het weten want ik ben vandaag precies 1 jaar een ex-roker. Dat duiveltje zit nog steeds in mijn hoofd en ik weet zeker dat al ik 1 sigaretje opsteek dat ik weer ga denken dat ik sigeretten nodig heb om het gezellig te hebben en rust te vinden. Die angst is dus de verslaving en dus is die angst niet echt, behalve voor een verslaafde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er nu 3 jaar vanaf maar nog steeds moet ik geen sigaret meer opsteken want dan ben ik weer verkocht.
De verslaving is vooral geestelijk, de eerste s'morgens, tijdens koffie...etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is meestal voor het stoppen. Na stoppen blijkt meestal dat het stoppen een stuk makkelijker ging en dat het leven niet ophoudt. Voor mij integendeel, jaren geleden. Ik voelde me vrijwel letterlijk bevrijd.

Toegevoegd na 10 uur:
Vlak nadat ik gestopt was met roken ben ik wat langere afstanden gaan wandelen, meestal tussen de tien en de twintig kilometer. Ik had immers meer lucht en energie en vooral een betere reuk, waardoor ik de geuren in de natuur als een ware sensatie beleefde. Ook het eten smaakte me stukken beter. Daarbij moet je zien te voorkomen dat je meer eet dan nodig is maar gewoon intenser genieten van de smaak en de geur van het eten.

Geloof me, uiteindelijk heb je meer rust omdat je van je verslaving af bent. Je hoeft niet elk moment meer te controleren of je je sigaretten/shag bij je hebt en of je voldoende voorraad voor het weekend hebt. Je voelt je niet opgelaten omdat je een poos niet kan roken of omdat je regelmatig naar de tuin of het balkon moet voor een peuk. Last but not least heb je altijd een hand meer vrij dan af en toe. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben nu ander half jaar van het roken af.
Ik heb nog regelmatig het gevoel, vooral bij drukte en stress, dat ik een sigaret zou willen.
Al met al doe ik het niet, maar... eens een roker altijd een roker zegt men dan, nu snap ik ook waarom.
ik heb ook meer lucht en meer smaak en vindt het nu ook wel lachen dat anderen buiten moeten staan te roken en ik hoef dat niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8 mei vorig jaar stopte ik met roken via stoppen met roken poli in het ziekenhuis... Had al van alles geprobeerd, ook allan carr zelfs en acupuntuur en weet ik wat al niet meer... Zij pakken de gewoonte aan en daardoor heb ik zelfs bij de ergste stress geen enkele behoefte meer aan tabak...
Als ik me vervelend voel ga ik een eind lopen met de mp4 speler bij me, lekker muziekje erbij... Of ik zoek de natuur op of ga boven zitten mediteren bij muziek van oliver shanti of Enya... Of ik ga een film kijken. Ik schrijf in mijn dagboek, onderhoud contact met vrienden maar nu allemaal zonder sigaret... Ik ben veel actiever eigenlijk nu... Ik weet niet wat jouw interessen zijn... Wat zou je nog graag willen doen? En wanneer vind jij het gezellig? Vroeger vond ik roken ook altijd bij gezelligheid horen maar tegenwoordig ga ik ergens anders zitten, want ik word nu misselijk van de rook :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat roken veel plezier geeft.
Als ze er eenmaal mee moeten stoppen denken ze dat alle plezier (die ze door het roken kregen) weg is.
Ik denk het he, ik rook zelf niet dus xd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik uit ervaring weet dat je dan nog niet toe bent aan stoppen met roken. Het is een vriend maar wel een hele slechte eentje die je steeds in zijn macht heeft. Ik kan je nog vertelen dat ik blij ben dat het me gelukt is te stoppen en dat naar 32 jaar stevig roken.
Als alternatief voor het roken iets in mijn handen te hebben droeg ik een sjaal met franjers en daarmee zat ik dan de gehele tijd te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Morgen stop ik met roken', stond er op een tegeltje waar ik jarenlang tegenaan keek. Dat kun je lang volhouden. Pas toen ik 'niet morgen, maar nu!' tegen mezelf zei lukte het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad dat is waar pas als jij het wilt gaat het lukken