Waarom blijven brandwonden altijd zichtbaar?

ik heb toen ik klein was mijn arm verbrand, en nu zie je nog steeds littekens, waarom zie je die nog steeds, terwijl andere wondjes vaak genezen en je ze niet meer ziet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Brandwonden zijn vaak ernstige wonden die diepe weefsellagen kunnen beschadigen. Als dat weefsel echt vernietigd is rest het lichaam slechts een soort noodreparatie in de vorm van bindweefsel. Omdat bindweefsel stugger is dan het oorspronkelijke weefsel zien littekens van grote wonden er vaak zo lelijk uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ja het zit gelukkig meer aan de binnenkant van mijn arm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat scheelt gelukkig. Flinke brandwonden in het gelaat zijn vreselijk maar elders kunnen ze hinder veroorzaken door functieverlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er weinig hinder van het enige wat ik wel altijd moet is insmeren met een zalf om de huid soepel te houden
maar dat moet ik al bijna mijn hele leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor zalf gebruik je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
littekenzalf van Biodermal ik laat hem uit nederland opsturen hij is niet goedkoop maar ik heb er zoveel gehad en deze vind ik top
mijn arts hier had er een voorgeschreven ik was er allergies voor ik zat binnen een dag onder de uitslag
dus toch maar biodermal

Andere antwoorden (1)

een brandwond is een heel stuk huis verschroeid/dood/weg, en bij bijv. een snijwondje hecht de huis zich aan elkaar, kleinere wond/litteken/stuk huid dat weg is, makkelijk uitgelegd dan..en dan nog ligt eraan hoeveel graads hij verbrand is en in hoeverre de huid aangetast is..