Door te zorgen dat je geen gif binnenkrijgt.
De rest regelt je lijf allemaal zelf uitstekend.
Ons lichaam is een wonderbaarlijk mechanisme en dat moet je alleen maar goed verzorgen met fatsoenlijke voeding; verder niets en je hebt er met een beetje mazzel 85 jaar of nog langer plezier van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met sapkuren, wonderolie, commerciele produkten etc. kom je aan de diarree en dat is niet voor niets : Je lichaam wil dat spul allemaal helemaal niet en je raced het er dus meteen uit.
Gewoon goed eten en drinken. That's all you need.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gewoon een fruit dag inlasten,of water drinken met sapjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 dag is wel wat weinig, maar een plus voor het idee.
Daar bestaan verschillende methodes voor.

Bijvoorbeeld darmspoelingen of een leverreinigingskuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een sapkuur. Dit is alleen wel een combinatie van ongiftigen en een dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillen manieren waarop je je lichaam kan ontgiften.. Vervolg de link.!
http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieetontgift.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sapvastenkuur. Ik doe dit 1x per jaar om te ontgiften en de verzuring van mijn gewrichten tegen te gaan. Door een week geen vast voedsel te nuttigen reinig je lichaam optimaal, uiteraard met name je darmkanaal. Heerlijk om te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! Jij weet daar alles van ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kun je zo'n kuur krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de kuur bij elke hervormingwinkel halen, maar ook zelf wel samenstellen (goedkoper). Check de link die ik heb toegevoegd. Succes!
je lichaam kan dat helemaal zelf, hoef je niets extar voor te doen. allemaal verzonnen door mensen die er aan willen verdienen.
maar als je het gelooft, iedere dag n lepel wonderolie helpt dan

Toegevoegd na 23 minuten:
even als reactie op de reacties bijgaande link.
en voor de vragensteller: met wonderolie kun je op de wc blijven zitten, je loopt helemaal leeg
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor de rest kun je gewoon eten en drinken net als anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo ouderwets Anneliez! 5000 jaar geleden had je misschien nog gelijk gehad, in de tijd dat we allemaal nog gezond en naakt over de savanne renden en ons dieet perfect uitgebalanceerd was, gebaseerd op kracht en jacht. Overigens is sapvasten en ontgiften een eeuwen oud ritueel om ons lichaam te reinigen, beproefd in alles religies en windstreken van de wereld.
anneliez
13 jaar geleden
eeeh mantsje spreek je jezelf niet tegen: in het eerste deel van wat je schrijft ben ik ouderwets,omdat ik tegen ben, in het 2de deel is sapvasten al erg oud, dus zou ik niet ouderwets zijn?
Cryofiel
13 jaar geleden
@Loenie, die "troep" is je gewone darminhoud. Met als enige verschil dat je nu onverwerkte of gedeeltelijk verwerkte darminhoud ziet, die je normaal nooit ziet omdat het spul nog een paar uur verder wordt verwerkt in de rest van het darmtraject. Als je een bakkerij uitperst, komt er ineens niet alleen brood uit, maar ook deeg, en misschien zelfs graan. Dan ga je toch ook niet zeggen "wat een troep"? Het enige dat je ziet, is onvolledig bewerkt brood.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ook dat is normaal - verschillende stoffen hebben een verschillende doorlooptijd.
13 jaar geleden
Met melk en weizuur (Kruidvat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontgiften/zuiveren/ontslakken hoe men het ook benoemt. Het bezorgt ons een pff gevoel vandaar hoog tijd om alles even op een rijtje te plaatsen. Om punt 1 begrijpbaarder te maken eerst even het volgende:

-Een vis leeft in water. Dat water heeft een ph-waarde. Die ph-waarde bepaald of de vis zich goed of niet goed voelt.
-Een plant heeft zijn wortels in de aarde staan. Die aarde heeft een ph-waarde. Die ph-waarde bepaald of de plant zich goed of niet goed voelt.
-Wat we in het water of in de aarde doen heeft invloed op die ph-waarde.

1 Onze ph-waarde bepaald mede of we ons goed of niet goed voelen. Voeding/drank bepaald onze ph-waarde. Te meten met teststrips van bij de apotheek. Voeding dient samengesteld te zijn met de correcte zuur/base verhouding om te juiste ph-waarde te bereiken.

2 Darmen. Voedingsvezels, oplosbare en onoplosbare zijn essentieel voor een goede stoelgang. Een goede stoelgang betekend een stevige sausice leggen, pasta achtig en mag geen remsporen nalaten. Als ie blijft drijven is het een teken dat er veel onverteerbare vetten inzitten. Indien er een kleine bibliotheek op het toilet aanwezig is is dit een duidelijk signaal dat er te weinig vezels worden geconsumeerd. Constipatie achtige toestanden zorgen dat kankerverwekkende stoffen in de darm blijven alsook toxische stoffen. Uiteraard extra belastend voor de lever en dergelijke. We hebben het dan nog niet over het winderige opgeblazen gevoel. Wie er regelmatig last van heeft heeft namelijk ook last van rottings- en gistingsbacterieen. Vergeet niet de pro en prebiotica dat zijn die hele kleine beestjes die we ook onze darmflora noemen. De pre staat voor hun voeding. Vergis je niet in die kleine beestjes ze wegen samen maar liefst 1kg. Dat een zuiveringskuur onmogelijk is in 5 dagen is alweer wat duidelijker.

3 Water. Alleen al voor de stofwisseling heeft het lichaam 600 ml water nodig. Lichaamscellen bestaan uit water. Dus geef dat lichaam waar het recht op geeft. Probeer 1.5 tot 2 liter water te drinken bij 'normale' temperatuur en activiteit.
Even vermelden koffie, frisdranken zijn geen water. De lever word dan niet gespoeld maar immers aan het werk gezet
omdat koffie en dergelijke nu eenmaal moeten ontdaan worden van alle stoffen die het extra heeft dan water.

4 Beweging. Dagelijks min 30''. Dit stimuleert de bloedcirculatie en geeft een positieve invloed op de lichaamsfuncties.

5 Minstens een jaar volhouden om je eens goed te 'ontgiften'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene thee met ginseng drinken. Gewoon te koop in de supermarkt, van Pickwick. Zoek maar eens op internet: groene thee / green tea & ginseng.

Koffie is ook een goed middel om te ontgiften. Weinig mensen weten dat, maar koffie heeft zo ongeveer de sterkste anti-oxiderende werking van alle planten. Anti oxiderend, dat wil zeggen: anti-gif.

Of: tomaten-groente-sap. Tomaat is een nachtschade-plant. Zoek maar eens op: nachtschade.

Maar kijk vooral waar jij behoefte aan hebt als je je niet lekker voelt, als je (bijv.) een kater hebt. Wat ga je dan eten en drinken? Dat wat je dan eet en drinkt is precies wat jij nodig hebt.