hoe bezweer ik keelpijn en lichte verhoging met weinig in huis?

wel aanwezig

cola

spa & fruit bosvruchten

aldi namaak bitter lemon

koffie

suiker

kraanwater

ontbijtkoek

boter

pindakaas

brood (wit & bruin)

maar geen zout thee honing citroen strepsils ed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal geen zout in huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, gebruik het nooit eigenlijk. kwam er pas vandaag achter dat dat help tegen keelpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer, dat is inderdaad één van de gemakkelijkste ontsmettende huismiddeltjes. Zou je ook niet iets kunnen 'lenen' bij de buren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een plan, maar ben nogal misantropisch aangelegd. het gevaar van een gesprek over het aankomende weer ligt dan op de loer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, ja menno, dat zou mij ook weerhouden.

Het beste antwoord

ook geen pijnstiller in huis ? dan kun je alleen maar frisse drank drinken en verder genoeg rusten
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

kraanwater...
maak een doek nat en leg deze op je hoofd.. daar zakt de verhoging mee..
en doe een sjaal om voor de keelpijn.. en morgen ben je weer een stuk beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel drinken, vooral kraanwater, om te voorkomen dat je uitdroogt. Veel mensen drinken te weinig, en daarmee verminder je het vermogen van je lijf om ziektekiemen zelf te bestrijden.

Verder rustig aan doen. Probeer wel wat frisse lucht te krijgen, van een potdicht muffig warm huis wordt je niet beter. Dus een raam open en eventueel een stukje wandelen. Rustig, niet in hoog tempo.

Eten wanneer je honger hebt, maar niet te veel/te zwaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijna vergeten: ik neem aan dat je wel een tandenborstel en tandpasta in huis hebt. Poets een paar keer per dag je tanden, en neem je tong ook even mee. Goede mondhygiëne helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je niet bezweren, hooguit verzachten
anneliez
13 jaar geleden
Ik kreeg vroeger altijd suikerwater te drinken
als ik keelpijn had.
Of het echt hielp weet ik niet meer.

Mijn dokter zou zeggen: zuig maar veel op een zuurtje ofzo.

Als je dat ook niet hebt, dan op een andere manier
je keel goed smeren en nat houden.

Ik ben bang dat het verder zijn tijd nodig zal hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je maakt water warm. als je gember in huis hebt kan je dat erbij doen, maar alleen warm water is ook goed.
je stopt een keukenhanddoek in het water en legt die om je keel.
voor thee kan je ook gewoon naar buiten brandnetels plukken en daar thee van maken. dat is erg zuiverend en gratis. veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandnetels? In oktober? Dat oude spul dat nu nog staat is er niet echt geschikt voor.
Als je niets in huis hebt, dan moet je maar de kracht van je geest erbij halen. Je weet wel die kracht waardoor je lichaam een schaafwond geneest, of waardoor iemand met een neppil toch beter wordt (placebo).

Dus zeg maar tegen jezelf: IK BEN GEZOND.
Visualiseer dit en zie jezelf blaken van gezondheid.
Herhaal dit zo vaak je er maar aan denkt.