Hoe ga je om met het gevoel dat iemand op een forum oneerlijk is en/of eigenlijk hulp nodig heeft?

Met oneerlijk bedoel ik, het zich anders voordoen dat hij/zij is bv een andere leeftijd aangeven. Of bewust vragen stellen om te provoceren c/q vragen stellen of antwoorden geven waaruit een duidelijke frustratie blijkt (wat niet altijd over hetzelde onderwerp hoeft te zijn).

Kortom OF deze persoon heeft er gewoon lol in de boel te 'zieken'... OF... heeft echt problemen en zou hulp moeten zoeken.

Het is moeilijk dit te bepalen door een schermpje heen, die persoon rechtstreeks vragen zal hoogstwaarschijnlijk in geval 1 geen duidelijkheid geven waardoor 2 ook lastig wordt. Die persoon negeren kan natuurlijk maar..... wat als je dan ziet dat anderen heel veel tijd in antwoorden/gesprekken steken terwijl jouw gevoel eigenlijk zegt 'zonde, hij/zij is toch niet serieus te nemen'.

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om iemand die zegt 'rare dingen' te willen doen. Eigenlijk meer gewoon dat je echt denkt dat diegene gewoon er een spelletje van maakt ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar zou ik niet te veel aandacht aan besteden. Als diegene een probleem heeft kan ik vanachter mijn pc weinig uitrichten. Sowieso is het lastig om iemand vanachter een pc te beoordelen, omdat mensen toch net wat anders zijn dan in real life.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zou natuurlijk leuk zijn als het GV forum alleen maar serieuze leden zou hebben. Dus geen domme vragen stellers, geen godsdienst fanaten en geen naar de bekende weg vragers, en geen enkele vraag waarop met een zoekopdracht in Google het antwoord kan worden gevonden. En vooral ook geen mensen beneden een zekere leeftijd. Zolang daarop niet wordt geselecteerd kun je geen op- of aanmerking maken over de beantwoorder.van vragen. Maar dat zal niet gaan gebeuren. Eigenlijk zou onder/boven de avatar ook leeftijd, en geslacht moeten staan i.p.v. domme puntjes en nog dommere medailles. Ik zelf ben niet serieus t.o.v. de meerderheid van de leden van dit forum, en ik voel mij wel eens gefrustreerd door de overweldigende onzin. Zo is er iemand die zich expert noemt op vele gebieden en niet weet wat een patrijspoort is. Bij mij in de buurt bleek bij navraag alle kinderen aan wie ik het vroeg te weten wat een patrijspoort is.

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik heb ook bij tijd en wijlen genoeg van GV, nou dan hef ik mijn account op en hou ik er mee op totdat het gevoel een beetje weggeebt is. Daarna een frisse start met een nieuw account.
Het voordeel hiervan is, dat ik nooit genoeg punten krijg om te 'mogen' minnen en dat is een voordeel, omdat ik mijzelf daarmee bescherm om even diep te zinken als sommigen hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het gevoel dat iemand oneerlijk is of een beetje zit te zieken: toch maar de vraag negeren.
Heb je het idee dat iemand écht hulp nodig heeft, evt. via een link doorverwijzen als je geen goede oplossing hebt. Ik denk dat we hier toch op ons gevoel moeten afgaan. Misschien een open deur, maar anders zou ik het ook niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra ik merk dat iemand een vraag stelt met een heel andere bedoeling dan gewoon een antwoord willen hebben, zal ik deze melden. En er zijn, met name in de vakantieperiode, legio grapjassen die het leuk vinden om te vragen waarom je voor de tv en achter de computer zit...
Maar er zijn ook voldoende mensen die wel een antwoord willen hebben, maar door pure onbenulligheid niet weten hoe ze dat antwoord ook zelf zouden kunnen vinden door even te googelen. Het onderscheid is niet altijd goed te maken, daarom moet je voorzichtig zijn met dat 'gevoel'.

In principe: melden als er iets fout is. En verder: de vraag gewoon negeren.
13 jaar geleden
De regels op goeievraag zijn vrij duidelijk, en en wordt goed gemodereerd. Er zijn voldoende mogelijkheden om zaken te melden aan een moderator. Heb je zelf toch een gevoel van wantrouwen naar bepaalde deelnemers, dan kan je deze mensen het best negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf stel ook vragen die niet altijd over mijzelf gaan, en soms ook taboe-doorbrekend kunnen zijn.

Bij de vraag 'mijn vriendin wil weg bij pleegouders en bij mij komen wonen', daar had ik sterk het idee dat dit geschreven was door iemand die niet met het probleem zit, maar gewoon zijn/haar mening wil opdringen(bijv. dat adolescenten vooral geen eigen mening mogen hebben en wie de huur betaald die is de baas).
Tja als dat echt zo is, tja, wat kun je daar over zeggen....
Misschien dat die persoon egoïstisch is, misschien ook wel narcistisch, erg conservatief en ouderwets.

Hoe ga je hiermee om? tja, hoe praat je met mensen die niet naar je luisteren en slechts alleen zichzelf willen horen praten?
Het is soms zwaar frustrerend. Als ik ooit wel eens iemand klier dan vind ik het altijd heel vervelend als die persoon kritisch tegen mij blijft praten. Dus ik denk dat dat ook in dit geval gedaan kan worden.
Vooral dus het gesprek met deze persoon blijven aangaan.