waarom wordt je meestal chagerijnig en snel geïrriteerd als je even in de avond rond 19.00 uur in slaap valt en weer wakker wordt?

Dan wordt je wakker geworden met een heel verrot gevoel en erg chagerijnig en alles en iedereen irriteert.

Toegevoegd na 3 minuten:
*geworden..moet weg dus.

Toegevoegd na 9 minuten:
@mesher; nou ik denk echt niet dat het 'persoonlijk' is..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard is dit persoonlijk, ieder persoon reageert anders op een dutje. Maar het belangrijkste vergeet je te vermelden, waar die persoon slaapt en hoelang die persoon dan slaapt. Tip aan die persoon, leer het af om overdag een tukje te doen. Ga gewoon op tijd naar bed en slaap 8 tot 9 uur per dag. Niet langer, niet korter. Ook in het weekend.

Het beste antwoord

Er is een verschil tussen een powernap van 10-20 minuten, en een echte slaap van een half uur of meer. Als je net iets te lang (maar natuurlijk nog niet een volledige nachtrust) slaapt kom je er inderdaad helemaal gebroken uit.
Dat is omdat je slaap op een ongelukkig moment wordt afgebroken, je lichaam komt net in de buurt van de echte ontspanning maar je wordt weer wakker of wakker gemaakt. Dat zit niemand lekker.
Mocht je het voor elkaar krijgen om eventjes een kwartiertje te gaan slapen en dan wakker te worden, zal het veel beter gaan.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest logisch

Andere antwoorden (3)

Zoals jij het beschrijft lijkt het mij heel persoonlijk.
Er zijn heel wat mensen die "chagrijnig en geirriteerd" beginnen met hun avondslaapje, en na een kwartiertje rust het leven juist weer helemaal zien zitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Ik heb het omgekeerde. Een nap van 10 minuten en ik heb weer energie. Alle moeheid in mijn lichaam die mijn concentratie en wil om vriendelijk te zijn blokkerden zijn dan weg, en ik ben weer aanspreekbaar.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je lichaam in slaapstand gesukkeld is, en nog niet echt wakker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat iets wat iedereen heeft dan ik heb daar echt geen last van. Dus jammer dat je daar last van hebt