moet je voordat je een vraag sluit een "beste antwoord"kiezen?

er staan bij sommige gesloten vragen goede antwoorden bij waarom is het dan niet verplicht om een goed antwoord te kiezen? als waardering voor de moeite die men neemt om de vragensteller het helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het moet niet. Als je geen goed antwoord gekregen hebt, sluit je de vraag zonder beste antwoord te kiezen. Je krijgt je punten dan toch terug.
Laat je de vraag verlopen dan kun je alleen je punten terugkrijgen door alsnog een beste antwoord te kiezen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het is niet verplicht, omdat er niet altijd een goed antwoord tussen staat. Ik ben het met je eens, dat als er een goed antwoord tussen staat, het netjes is om dan ook een beste antwoord te kiezen.
Toch vind ik het goed dat je niet moet kiezen. Een foutief antwoord is geen beste antwoord waardig zelfs als de antwoorder veel moeite heeft genomen.
Zelf heb ik één keer geen beste antwoord gekozen omdat het er gewoon niet tussen stond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee, dat hoeft niet. Er staat ook ergens als je je vraag wilt sluiten: vraag sluiten zonder beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een minnaar!
Omdat je wel eens antwoorden krijgt, waar je ,je bij alle niet helemaal kunt vinden.
Ook zijn er mensen die een vraag stellen (vooral gasten) Die halverwege, de site nooit meer bezoeken. Dus daarom kan het nooit verplicht worden. Wel word je voldoende aangemoedigd om het te doen. (Via de site en de mail) + krijg je, je drie punten terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hoeft geen beste antwoord te kiezen. Als bijvoorbeeld de antwoorden niet juist zijn of je niet verder hebben geholpen, hoef je dan ook geen beste antwoord te kiezen.
Je kan overigens wel de beantwoorders een plusje geven als jij vindt dat je wat aan het antwoord hebt (als je zelf in categorie 2 of hoger zit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor dat is niet verplicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig hoeft het niet.
Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar een vraag gesteld wat de beste volgorde voor het optuigen van een kerstboom was en waarom omdat ik hierover een discussie had met vrienden ( http://www.goeievraag.nl/vraag/ideale-volgorde-optuigen-kerstboom.36668 ).

Er waren meerdere mensen zo vriendelijk om me hun visie te geven. Hoe moet ik daar dan een beste antwoord uit kiezen? Iedereen heeft daarin een eigen waarheid. Ik heb toen maar volstaan met iedereen een plusje geven en de vraag te sluiten.

Daarnaast zijn er momenten dat je wel antwoorden gekregen hebt, maar er eigenlijk niets mee kunt. Moet je dan toch maar een beste antwoord kiezen, terwijl het antwoord in kwestie niet was wat je zocht?