Dit is in 1887 bedacht in Engeland (eigenlijk moet ik zeggen: in het Verenigd Koninkrijk).

De Engelse bevolking kocht veel Duitse artikelen. De Engelse regering wilde de eigen industrie beschermen, en nam dus (op 23 augustus 1887) een wet aan die verplichtte dat op elk product de herkomst stond. Men hoopte, dat "Made in Germany" als waarschuwing zou werken, zodat de Engelsen geen Duitse producten meer zouden kopen, maar Engelse producten.

De bevolking wist echter dat Duitse producten van betere kwaliteit waren dan Engelse producten. Dus in plaats van een waarschuwing, werd het "Made in Germany" juist een reclame.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

simpel, zodat we weten vanwaar onze goederen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nationalisme en andere onfrisse gevoelens. Ik wil niet de Nederlanders de kost geven, die denken dat Japan en China slecht westerse zaken kopieert, en dan ook nog slechter dan het origineel. Het is welk goed om het te weten, want voor mij is made in the USA genoeg om het niet te kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat niet kopen als er made in the usa op staat zal meer meer een politieke reden zijn dan een kwaliteitsreden denk ik.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, ik heb dezelfde ervaring. De Amerikanen maken goedkoop plastic spul. Niet geschikt als je iets wilt *gebruiken* en als je daarbij ook nog een redelijke levensduur verwacht.