waarom krijg je op sommige vragen veel antwoorden en op anderen bijna geen?

het valt me op dat ik bij sommige vragen erg veel antwoorden en reacties krijg, bij andere vragen bijna geen enkele. als ik die vragen bekijk : heeft het niet altijd te maken met de moeilijkheid van vragen of de specifieke kennis die hiervoor nodig is. maar met wat dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap er zelf ook helemaal niks van! Mijn vraag over het slaan van je eigen kind (hard op het hoofd) had maar heel weinig reacties gekregen. Erg jammer en het valt voor mij ook niet te begrijpen waarom er zo weinig op gereageerd is. Hier heeft iedereen toch wel een mening over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gv gaat niet over meningen,
Het gaat over kennisverbreding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja mitch001, meningen zorgen ook voor een kennisverbreding. Het kan je inzicht geven hoe de volgende keer anders te handelen.
Lees mening maar ALS ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is niet de bedoeling dat je hier allemaal mesingsvragen gaat stellen.

Antwoorden (10)

Kan o.a. te maken hebben met het tijdstip waarop je de vraag stelt of met de gemiddelde interesses en kundes van de aanwezige gebruikers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
+ lijkt mij precies dat waar het aan kan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook dat telt mee, het tijdstip, kenis en kunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mijn gebrek aan kenis laat ik de meeste vragen schieten :D:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijk heb je er wel een idee over, dat telt ook.
Vragen over meningen en levenswijsheid worden heel erg goed beantwoord, omdat iedereen zijn mening graag wil geven, en iedereen denkt levenservaring te hebben.
Pure kennisvragen worden veel minder goed beantwoord, omdat niet iedereen bepaalde kennis heeft, en mensen over het algemeen niet zo'n zin hebben om op zoektocht te gaan voor een ander wanneer de vraag voor henzelf niet echt relevant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En soms is het eerste antwoord gewoon zo goed en compleet dat het geen zin heeft nog een antwoord te geven, omdat je niets aan te vullen hebt.
Vragen die uitnodigen tot het geven van een eigen mening krijgen altijd veel "antwoorden".

Vragen waar één duidelijk antwoord op mogelijk is zullen weinig antwoorden krijgen, en als het goed is zal het juiste antwoord, als dat ertussen staat, veel plusjes krijgen.

Vragen die moeilijk te beantwoorden zijn omdat ze een speciale expertise vereisen krijgen ook veel minder of weinig antwoorden. Net zoals vragen die moeilijk of zelfs niet zijn te googelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gewoon de manier van vragen.
Vragen kunnen op allerlei manieren gesteld worden.
Als het een beetje professioneel lijkt, dan word hij sneller beantwoord, dan een vraag die er heel rommelig uit ziet, en ook spelfouten bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
specifieke kennis en interesse.
daar gaat het om, in hetgeen te specifiek is
daar weet men weinig raad mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vragen die veel beatwoord worden staan op een gegeven moment bij "populaire vragen" en vallen zo nog meer op waardoor ze nog meer beantwoord worden!!!

En in dit geval om je vraag naast te beantwoorden ook veel antwoorden te geven!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op sommige vragen zijn ook meerdere antwoorden mogelijk, zoals: wat moet ik wel of niet doen op een eerste date. Er zijn ook vragen waarop maar ong. 1 antwoord mogelijk is als: waar vind ik het ip adres van mijn computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met de soort mensen die op deze site actief zijn
en die zijn bijvoorbeeld niet echt geinteresseerd in de soort vraag en willen dan ook geen moeite doen om hem te beantwoorden

zo zie je dat je dit probleem eigenlijk nooit heb op yahoo answers omdat het daar gewoon veel groter is en dus veel meer verschillende mensen rond surfen

Zo zie ik het tenminste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vragen zijn zo saai, oubollig of kinderlijk, dat ik ze niet eens wil lezen. Een vraag stellen is ook een beetje een vraag verkopen. Dat kan de een beter dan de ander en het ene onderwerp leent zich daar beter toe dan het andere onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn theorie is als volgt:

Er is een interessante vraag die toevallig wat mensen aantrekt. Doordat er dus veel op gereageerd wordt, staat hij ook rechts bij 'populaire vragen' en 'nu op Goeie Vraag'.
Telkens als ik daar een interessante vraag zie staan klik ik daar even op. Waarschijnlijk gebeurt dat ook bij andere mensen en vullen ze elkaar aan met reacties en antwoorden ;-)