Waarom mag je, als je pas geregistreerd bent, wèl een vraag beoordelen als goeie vraag, maar antwoorden niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat het anders veel te gemakkelijk zou zijn om fraude te plegen.
Anders kun je snel een paar extra accounts aanmaken om jezelf punten toe te kennen, en zo je belangrijkste account als een gek omhoog te laten gieren. En natuurlijk zou dat onderschept en gecorrigeerd worden, maar het zou in no time een onoverzichtelijke administratieve puinhoop worden en een giga-berg werk voor de mods.

Ook zouden mensen accounts aanmaken puur en alleen voor het uitdelen van plusjes of minnetjes, zonder zelf serieus mee te spelen. Nu moet je echt eerst wat gepresteerd hebben voor je anderen kunt gaan beoordelen.

Het is dus eigenlijk een ingebouwde veiligheidsclausule om dit type fraude te voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Althans, zo veel mogelijk. Iemand die ECHT wil en er onevenredig veel tijd in zou stoppen, zou natuurlijk altijd legio mogelijkheden kunnen zien om de boel te flessen. De vraag is of je er echt iets mee opschiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag pas op niveau 2 ook antwoorden beordelen en ik denk dat de gedachte daarachter is; " De mensen moeten eerst moeite doen en proberen niveau 2 te halen om 'volop' mee te mogen doen.
Indien iedereen direct al antwoorden mag beoordelen, denk ik dat er veel onzinnige reacties kunnen komen
Dit huidige systeem zorgt ervoor dat de antwoorden en vragen serieuzer blijven en daar profiteert niet alleen de site van maar ook de serieuze GV ers.
Als je net lid bent, geef dan zo goed mogelijke antwoorden en stel goede vragen en dan zul je zien dat je heel snel stijgt omdat veel mensen je punten zullen geven.